Gå til innhold

hm...er det bekkenløsning mon tro?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har de siste to/tre dagene fått litt vondt i korsryggen og rett over skambenet. Det stråler litt, særlig ved litt anstrengelse (og feks støvsuging). Det stråler også litt nedover på innsiden av lårene. Litt dårlig forklart dette, men jeg føler at det er sentrert rundt skamben/skjeden liksom. Er det bekkenløsning eller? Uff - jeg vil ikke ha det.......... begynner i "ny" jobb i morgen og. Riktignok sammen firma, bare ny avdeling, og vil ikke bli sykemeldt med en gang.

Hvordan er det forresten? Blir man sykemeldt for det? Det skal ganske lite til før de smertene kommer.......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fortell lege, be om henvisning til fysio, og få han/henne til å konstatere om det er BL.

mine smerter minte om dine i starten. klarte likevel å holde meg i jobb - en god stund, fordi jeg fikk veiledet trening to ganger i uka. måtte gi meg tilslutt, men tror ikke jeg hadde holt ut så lenge uten trening og oppfølging. om det er BL bør man ikke pushe grensen for hardt! det kan vedvare etter fødsel... og da sliter man!

Skrevet

mine plager var at det kjentes ut som å få en knivi rumpa/bekkenet og stråling (varme) nedover lår som isjas-plager.'

Fikk henvisning fra lege til fysio og har nå startet basseng-trening 2 ganger i uka for gravide med bekkenløsning.

http://www.oslotrimsenter.no/fysioterapi_kiropraktor.htm

Skrevet

Kan godt hende det er bekkenet du kjenner ja, alle får jo bekkenløsning ellers kommmer ikke babyen ut... Men du trenger ikke nødvendigvis å bli sykemeldt for det, det kommer sikkert an på jobben din. Prøv å la være å gjøre de tingene som kan forverre det (anstrengelse og støvsuging :-), bære og løfte på ting, stå/gå på hardt gulv eller asfalt, gå trapper, bruke sko med hæler osv). Om du sitter mye på jobb kan det hjelpe med en oppblåsbar pute under baken for å få fordelt vekta bedre. For meg er det desidert verste for bekkenet mitt å gå på bytur og bære handleposer, så like greit å holde seg på jobb, hehe...

Hadde skikkelig bekkenløsning med førstemann og har hatt noen problemer med dette i ettertid i forbindelse med trening (løper). I dette svangerskapet har jeg vært mye mer nøye med å bruke gode sko, ikke slepe rundt på store vesker, poser, laptopen & sånt, unngå å gå for mye på flatt underlag osv. Og det har visst hjulpet, er mye bedre 7 mnd på vei nå enn forrige gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...