Gå til innhold

hvordan unngå revninger? (samme som 3 trim)

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva kan man gjøre for å unngå dette??

Trenger alle mulige tips...

Vet man kan bruke en eller annen krem, men

det er vel alt jeg vet....! Lite peiling.....

Takk får alle råd:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg faktisk leste enn plass at det med revning var arvelig?! Men har egentlig ikke så mye peiling.. er første ungen min dette så jeg bare håper jeg ikke revner alt for mye:) Har hørt man kan smøre seg inn med jordnøttolje og tøye i kantene.. så det hadde jeg tenkt å prøve når det nærmer seg:)

Skrevet

Jeg spiste bringebærbladkapsler og drakk bringebær te, men tror ikke det hjelper uansett! Jeg både revnet, OG måtte klippes! Men det kommer vel ann på fødselen også.... Jeg fikk en hard fødsel, og er jo ingen som kan si hvordan din blir=)

Skrevet

Jeg bruker Weleda fødselsforberedende olje som smøres på mellomkjøttet fra uke 34 ca. Jordmoren min fortalte meg at det var bevist at det hjalp(kan selvfølgelig ikke garantere!) og anbefalte meg virkelig å gjøre det. Så jeg smører nå bare, så får vi se!

Ellers så er det jo en finsk fødemetode enkelte jordmødre praktiserer med som går ut på at jordmødrene støtter i mot babyen når den skal ut i stedet for at den "sklir ut i full fart". Studier i Finland har vist at denne metoden hjelper masse og bare vist positive resultater. Spør jordmoren om det så kan sikkert hun forklare litt nærmere! Jordmoren min her i Trondheim fortalte at denne metoden blir bare mer og mer utbredt her i Norge. Så det skal i allefall vi nevne når vi er på sykehuset=)

Skrevet

Skal visst være et godt tips å smøre seg med jordnøttolje gjennom svangerskapet. Da blir huden mer elastisk. Og jeg tror de færreste revner i dag,er vel mer naturlig at jordmor klipper før det går så langt..?

Jeg ble klippet iallefall. Ps....for de som ikke har født før..Jeg kjente ingenting:)

Skrevet

jeg smurte på jordnøttolje rundt kanten og litt inni hver gang jg dusjet.. å jeg revnet ikke!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...