Anonym bruker Skrevet 2. september 2007 #1 Skrevet 2. september 2007 jeg holder på å strikke pulsvarmere, men sliter litt med oppskriften. i oppskrifta står det at jeg skal strikke to rett sammen ( det er greit) og så står det at jeg skal ta et kast, og når jeg gjør det skal det jo bli et hull, men tror jeg gjør det galt, er det noen som kan hjelpe meg?
RajaPia Skrevet 2. september 2007 #2 Skrevet 2. september 2007 Riktig det . Brukes ofte når det skal være brettekant , eller når det skal være hullmønster, eller om det skal træs i snor bl.a. Når du tar to sammen først blir det ikke flere masker selv om du tar et kast. Neste omgang strikkes kastet som vanlig maske. Vet ikke om du ble noe klokere , litt dårlig til å forklare... )
tasah Skrevet 2. september 2007 #3 Skrevet 2. september 2007 Vet ikke helt hva du gjør feil siden det ikke blir hull, men etter at du strikker 2 rett sammen så legger du tråden over pinnen og strikker videre. På neste pinne strikker du kastet som om det var en vanlig maske og da skal det ha blitt et hull. Håper du forstod og at du får det til
Anonym bruker Skrevet 2. september 2007 #4 Skrevet 2. september 2007 hei igjen, har vist det til moren min, og hun mener jeg har gjort rett, men jeg strikker så fast at hullene ble ikke så store hehehehe :-)gruer meg til jeg skal lage hull til tommel hehe
RajaPia Skrevet 2. september 2007 #5 Skrevet 2. september 2007 Sorry. Leste spørsmålet ditt litt feil jeg gitt. ) Bra det ordnet seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå