Gå til innhold

Svigers hus er alt annet enn barnevennlig! :( GRRRRR!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er på besøk hos svigers som har huset fullt av rot.. Det vil si at du nesten ikke ser gulvet av ting og tang og nipsnaps.Jeg driver konstant å rydder vekk saker å ting så snuppa ikke skal få i seg noe dritt. De har blant annet en kompostboks på gulvet på kjøkkenet og den er arti for små jenter på 11 mnd som akkurat har begynt å krype.. Så i morges tok det henne 1 sek før hun var ned i boksen og stappa munnen full av hvitløkrester. Ungen hylte med munnen full mens det frådet spytt ut av henne. Forferdelig! Jeg ble så sinna! Det er ikke lett å passe på ALT når huset ikke er det spytt barnevennlig. De er jo så sinnsykt raske til å få tak i ting også.. Det gikk bra etter en flaske melk og jeg fikk roet henne til slutt. Ikke en gøy opplevelse akkurat :(

Jeg var livredd for at hun skulle få reaksjoner på hvitløken, men det ser ut til at det har gått bra.

Så istad skulle svigers pakke ut noen greier fra en boks der hun måtte bruke saks og da legger hun det på gulvet rett ved lillegull som seff tar saksa og kjører den inn i munnen! Jeg var der på 0 sekunder og fikk den vekk fra henne, men jeg begynner å bli lei dette huset! Så sier svigers: Åj, jeg må lære meg å huske sånne ting....

Jeg kan ikke stikke heller for det er laaaangt hjem til huset vårt. Bare to dager til vi skal hjem nå heldigvis...:o/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg har med min datter på besøk til folk er det min og min manns oppgave å passe på snuppa. Om de har mye i huset så må man da respektere det bare passe på litt bedre. Kan da ikke forvente att folk har det barenvennlig når de ikke har barn.

Skrevet

Det er faktisk besteforeldrene vi snakker om! Min mor har ikke EN ting på gulvet som kan være farlig for barn. Jeg synes de kan rydde vekk til greier når vi kommer. Jeg kan jo ikke rydde for dem og begynne å putte ting i skap og skuffer! Det synes jeg blir litt frekt rett og slett. Tror ikke svigers vil at jeg skal ta meg så mye til rette...

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Har du sagt dette til dem?

Skrevet

Jeg prøver å si noe litt forsiktig da de blir veldig fort fornærmet.. De har fjernet kompostboksen etter dagens episode, men det er dumt det må en "ulykke" til for at de tar bort ting..

Jeg sa at "kanskje du ikke skal spise på saksen til bestemor lille venn?", når hun la den på gulvet ved siden av jenta mi i stad og da tok hun den. Det er litt vanskelig å si noe for det det er sånn de lever, med tusen ting liggende overalt. Off, så vanskelig...:o(

Skrevet

Vel, min mor har ikkje eit 100% barnevennlig hus, og det er min jobb å passe så ungene ikkje ødelegger noko. Synest ikkje at ein kan forlange at folk skal ha det barnevennig i tilfelle dei får besøk. Ein anna ting er at om dei ikkje er vant til å ha unger i huset, er det veldig vanskelig for dei å komme på alt som unger kan finne på. At hu la saksa fra seg var kanskje litt lite gjennomtenkt, men hu gjorde vel helst det hu gjer til vanlig... Uten å tenke over det...

At du er sliten etter svigersbesøk er ein heilt annen ting. Kan bli på tuppa av mindre.

Skrevet

Jeg syns vel iikke man kan forvente at andre har barnevennlig hus.

Det har heller ikke mine foreldre og jeg har vel aldri tenkt at det var et problem. Det er jo mitt ansvar aa passe mine barn.

Men at de tenker seg litt om som f. eks ang den saksen, det er jeg enig i.

Skrevet

Selv har vi aldri "barnesikret" vårt eget hus heller. Vi har i stedet lært ungene å være forsiktige helt fra starten og har derfor heller aldri hatt noen problemer når vi har vært på besøk hos andre.

Skrevet

Jeg forventer ikke at besteforeldre skal ha barnevennlige hus, og vi foreldre har jo også svært ulike hus mht. til det. Det er jo heller ikke like lett å tenke seg om når en ikke er vant til å ha barn i hus.

Det er deilig å komme på besøk til andre med barn, men jeg hadde ikke forlangt at andre skal tilpasse seg oss. Men det må da være mulig å lene seg tilbake å la pappan ta seg av barnet? Han kan vel mye enklere si ifra til sine egne foreldre at det blir stress når det er så mye fremme.

Skrevet

Skjønner deg godt jeg HI..

Svigers har og mye rot rundt. Jeg forventer ikke alt det er barnevenlig, men jeg forventer faktisk at det værste blir plukka bort før vi kommer på besøk, og at dører blir hold lukka (baderom og kott, ol.). Og ikke minst utgangsdøra! En gang hun hadde vært der hadde de glemt å lukke utgangsdøra, og fant dattra mi på 1 år, på vei ut utkjørselen!!! Ikke holdbart!

Jeg mener at de kan i allefall ordne litt før vi kommer på besøk, eller vil ha dattra mi på besøk. Spesielt siden det er de som maser om at hun skal komme hele tiden. Jeg slapper ikke av et sekund mens mini er der =(

Skrevet

Nå synes jeg det er STOR forskjell på å ha et rotete hus og det å ha direkte skadelige ting og tang liggende framme, slik som hovedinnlegger opplevde det i dag med at sakser o.l. ligger framme på gulvet. Ærlig talt, dette var slike ting jeg passet på da jeg fikk besøk av barn selv FØR jeg selv fikk barn, det har da med sunt bondevett å gjøre. Skjønner hovedinnlegger kjempegodt i forhold til at hun ikke har lyst til å gå å rydde hos svigers, man tar seg ikke til rette slik i andres hjem.

Vet ikke om jeg har forstått det riktig, men det kan kanskje virke som om hovedinnlegger er på langbesøk hos svigers, altså med overnatting? Da synes IALLFALL at det går an å iallfall prøve å rydde unna de farligste redskapene.

Nei, man kan selvsagt ikke forvente at alle man besøker har prikkfrie hjem uten søppel og rot, men nå synes jeg da virkelig at det blir en viss forskjell på å besøke venner eller å besøke besteforeldre. Burde jo virkelig være i deres interesse også at barnet ikke blir skadet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...