Gå til innhold

Død røyskatt i drikkevannet!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjent en rar lukt av klærne jeg har vasket den siste uken. Merket i går at vannet i springen luktet rart. Vi har egen brønn vi får vannet vårt fra. Mannen var og sjekket i dag om noe var galt og va fannt han en død røyskatt i brønnen!!Ble helt kvalm!! Det er nå vannet vi drikker hver dag!Ingen har følt seg dårlig,men er det noen som vet om det er farlig??Har ringt en vi vet jobber i næringsmiddeltilsynet,men han visste ikke så mye om vann..Noen som har opplevd lignende??tvilsomt,men..Noen som vet om det er farlig?Den hadde ikke gått i oppløsning..Æsj ÆsjÆsjÆSj!!!!Har 2 1/5 uke til termin..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oh My God!! Du store min tid hvor ekkelt!!! Vet ikke helt hvor farlig dette kan være, eller hvem du bør kontakte, men skjønner godt at du er skeptisk. Kan du kontakte legen din? Kanskje han/hun kan noe om det? Viltnemnda? Ikke vet jeg...

Bra tegn at ingen har følt seg dårlig i hvert fall.

Skrevet

Ikke drikk vannet, hvis du ikke får tak i noe annet, må du i det minste koke det. Ta kontakt med Mattilsynet på tlf 06040 i morgen, spør om de kan analysere en vannprøve. Når det er lukt/ smak i vannet pga et kadaver er det garantert bakterier der, men ikke engst deg for babyen, det er oppkast/ diarè som er den umiddelbare "faren".

Hilsen ei med (en 10 år gammel) eksamen i næringsmiddelhygiene...

Skrevet

Hei! Vi har også egen brønn, og på sommeren må vi supplere med en annen brønn. I sommer gikk den andre tom, og da oppdaget vi at det var lassevis med død frosk i brønnen. Vi hadde jo sett at vannet var grumsete, men tenkte ikke mer på det. Ingen her i huset ble dårlige, bortsett fra "traumet" det var å finne ut at vi hadde drukket død frosk i ukesvis... Jeg vet ikke helt forskjellen på døde frosker og døde røyskatter, men dårlig blir du nok ikke. Hørte forleden om noen som fant en død rev i brønnen, og de hadde drukket vannet i lang, lang tid uten å merke noe (kona i huset vet det ikke enda, he, he...). Tror nok det går helt fint med dere, ja ;)

Skrevet

Dersom man skal drikke brønnvann, så må man ha rensing av vannet. Hvis ikke så er det jo mulig å bruke kjøpevann til drikke og matlaging og å bruke brønnvannet til klesvask osv. Det er mer tungvint enn å ta sjansen på at det går bra, men man kan ellers utsette seg selv og særlig besøkende som antagelig ikke har en like interessant tarmflora som de fastboende for helsefare.

Skrevet

Man kan bli veldig dårlig av døde dyr i drikkevannet ja, det vet jeg om flere eksempler på. Aner ikke om det kan være skadelig for babyen, det kommer sikkert an på hva slags bakterier som evt har kommet i vannet, om du ikke merker noe selv så går det sikkert bra. Hvis jeg var deg ville jeg kokt vann til matlaging/drikke fra nå av, snakk med legen din og få sjekket vannkvaliteten for å finne ut om dere må rense vannet i brønnen,

Skrevet

Mannen tømte brønnen og spylte og vasket den går kveld! Har hatt klor opp i brønnen. vi har ikke drukket vannet etter vi oppdaget røyskatten,heller ikke etter det var kokt. Nå skal vi bore etter vann!! Ingen flere røyskatter på meg takk! Skal jeg heller betale 100 000 for skikkelig vann! Pjuk :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...