skjotta Skrevet 2. september 2007 #1 Skrevet 2. september 2007 jeg har ikke ngang begynnt a tenke pa vaksiner for jenta mi, men innser jo at det er en avgjörelse som ma taes. jeg vet veldig lite om vaksiner, sa tenkte dette kunne være en god plass a begynne. vaksiner er ett personlig valg, jeg stille ikke spörsmal ved noens avgjörelser, men jeg lurer pa hva som kan være disse "skadeeffektene"? hvillke skader kan barn fa fra vaksiner? jeg jobber med autistiske barn, men har igrunnen aldri stillt spörsmal ved hvorfor de har autisme. interesserer meg mere i a kunne hjelpe dem som har det. ikke gjör dette om til en debatt. og ikke begrunn med "tanta til vennina mi sa at..." jeg er ute etter fakta her.
snartmammapåny Skrevet 2. september 2007 #2 Skrevet 2. september 2007 Så lenge "alle andre" vaksinerer så er de som ikke vaksinerer rimelig trygge. Men hva skjer om plutselig ingen vaksinerer?
Sebra Skrevet 2. september 2007 #3 Skrevet 2. september 2007 Jeg er for. Men det er ikke sikkert hun kan få den siste vaksine pga egg allergi.
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 2. september 2007 #4 Skrevet 2. september 2007 Helt klart for http://www.aftenposten.no/helse/article1970734.ece dette en en av grunnene!
*Mi tesorito* Skrevet 2. september 2007 #5 Skrevet 2. september 2007 For. Vet ikke nok om det til å si at jeg er imot. artikler som det solsikke viser til over her gjør at jeg er glad jeg har valgt å vaksinere!
Gjest Skrevet 2. september 2007 #6 Skrevet 2. september 2007 He he skal ikke mye til for å få deg til å stå fast på noe hvis dette er den eneste årsaken..
Gjest Skrevet 2. september 2007 #7 Skrevet 2. september 2007 http://www1.vg.no/helse/artikkel.php?artid=133500 http://pub.tv2.no/TV2/magasiner/dokument2/article775447.ece Her er noen, og til de som gidder å lete finner nok mer også, med tanke på at dette er en avgjørelse for akkurat deres barn.
skjotta Skrevet 2. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 2. september 2007 naturlig nok er der jo "bevis" i begge retninger, som med allt annet. jeg vil bare lese sa mye som mulig for sa a ta en avgjörelse. bare fordi noen velger a tro/stole pa en annen bevis kilde enn deg, er ingen grunn til a være spydig.
Sånn kan det gå Skrevet 2. september 2007 #10 Skrevet 2. september 2007 "Til Dokument 2 på TV2 i kveld sier han at ut fra tallet på vaksinerte er det sannsynlig at mellom 20 og 30 barn har dødd eller er påført alvorlige skader som følge av det nasjonale vaksineprogrammet." Om altså så mange er skadde eller døde pga vaksinasjonsprogrammet i løpet av den tiden det har pågått, som er fra slutten av 60-tallet, vil de tjo si at det definitivt er _langt_ tryggere å vaksinere enn ikke å gjøre det! Som jeg har nevnt i en annen tråd ang. vaksinasjon her i dag så døde 9 mennesker _pr år_ og 23 ved epidemitoppene som kom hvert tredje år kun av meslinger. Når man så legger til dødsfallene av kikhoste og fosterskadene av røde hunder osv osv, så er det jo i mine øyne helt på jordet å la være å vaksinere fordi man er redd for skader...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå