Jentemamma-03&Guttemamma-07 Skrevet 2. september 2007 #1 Skrevet 2. september 2007 Jeg måler blodtrykket med stor mansjett (er overvektig) Da får jeg er supert blodtrykk på 120/60-70 Men måles det med liten mansjett hopper det rett opp til 130-140/90 :-/ Noen som vet hvorfor det er så stor forskjell? Hadde vært kjempe gla om noen kunne svare meg :-)
lizzie81-jente08-termin:050110 Skrevet 2. september 2007 #2 Skrevet 2. september 2007 jeg var hos en indremedisiner for ett par uker siden fordi jeg skulle ha døgnmåling av blodtrykket.. da han hadde festet på mansjetten satte han på først måling for å finne ut som mansjetten var for stram.. han sa at hvis mansjetten er for stram, blir ikke målingen riktig..
Little P & D Skrevet 2. september 2007 #3 Skrevet 2. september 2007 Hei du:) Jeg har hørt at mansjetten skal være skikkelig stram for at det skal bli riktig. Jeg hadde nemmelig for lavt blodtrykk, men fikk høre det var fordi jeg brukte for stor mansjett og da ble det ikke stramt nok.
Jentemamma-03&Guttemamma-07 Skrevet 2. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 2. september 2007 Hmm..Hvis jeg forstår rett nå så er dere begge enige i at mansjetten bør være rett i forhold til størrelsen på armen? Dvs jeg som har litt større overarm enn hva en normal vektig har så bør jeg da ha stor mansjett som jeg har nå og de som er tynne bør passe på og ha liten mansjett?
lizzie81-jente08-termin:050110 Skrevet 2. september 2007 #5 Skrevet 2. september 2007 han indremedisineren jeg var hos sa at når mansjetten er festet riktig, skal man kunne få fingeren i mellom mansjetten og armen, men den skal ikke være så løs at den sklir ned..
Little P & D Skrevet 2. september 2007 #6 Skrevet 2. september 2007 Ja det hørtes lurt ut mirakelet<3 Du kan jo spørre legen din neste gang du er der:)
Rypefest-2imagen sprekkferdig Skrevet 2. september 2007 #7 Skrevet 2. september 2007 På mansjettene står det mål. Legen min målte så overarmen og fant ut at jeg trengte stor mansjett. JM var ikke enig og brukte liten mansjett og da hadde jeg høyt blodtrykk hver gang. Målte blodtrykkhod JM og lege med 30 mins mellomrom og hos JM ble det høyt og hos legen var det normalt. Hvis du har stor overarm så er det viktig å bruke rett mansjett. Krev det fra legen din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå