Gjest Skrevet 2. september 2007 #1 Skrevet 2. september 2007 Jeg har nå fått vite at jeg har sopp (bruker kur), men jeg har ikke hatt den karaktriske kløen som følger med soppen,derfor tok det litt tid før jeg spurte legen om hva det kunne være,det ble sprekker/rifter i huden tilslutt. Er det flere som har fått sprekker/rifter av sopp,hvor lang tid tok det før de grodde/ble bra? Det ser ut nå som det blir bedre å begynner å heles heldigvis. Jeg har jo gått med bind eller truseinnlegg lenge,pga blødninger og mye utflod men stikkpillen hjalp mot utfloden så nå er det ikke så mye og blødninger har jeg ikke hatt på en stund. Er kanskje ikke så rart at jeg fikk sopp da. Så nå er det slutt på truseinnlegg,har kjøpt bomullstruser (anbefales det) så får vi se om det også hjelper.
mrss83 Skrevet 2. september 2007 #2 Skrevet 2. september 2007 jeg har hatt det flere ganger, fikk sånne sprekker rundt uke 8. når det ble sprekker så begynte det å klø. jeg brukte lactal og canestenkrem. sprekkene var borte etter ca 3 dager.
Gjest Skrevet 2. september 2007 #3 Skrevet 2. september 2007 Hmmm sprekkene klør ikke til meg,kanskje jeg er en av få som ikke får kløe? legen sa det var sopp,så da får jeg tro på henne. Hun er spesialist i gynekologi/obstretrikk så hun burde vite det. Bare sprekkene forsvinner så er jeg fornøyd,skal tillegen igjen den 11.09 så får spørre og be legen se på det igjen hvis sprekkene er borte/mye bedre innen da. Har jo smurt siden tirsdag og stikkpillen tok jeg ikke før torsdag kveld. Hadde bare vært deilig å visst når det blir bra og ikke gå sånn og vente. Hvor lang tid det tar er sikkert avhengig av hvor stor sprekkene er og hvor mange. Får bare smøre meg med tålmodighet (bokstavelig talt)
Galskapens overhode Skrevet 2. september 2007 #4 Skrevet 2. september 2007 Jeg hadde dette da jeg gikk gravdi sist. Fikk ikke bare sprekker, men sår.. Trodde nesten jeg hadde fått en kjønnssykdom, men viste seg å være sopp.. Jeg brukte betnovat sårkrem samt canesten etter samråd med lege-.. Sårene var borte etter en uke
Gjest Skrevet 2. september 2007 #5 Skrevet 2. september 2007 skal prøve ut canesten kremen først så får jeg heller kontakte lege eller vente til den 11.09,for å få mer råd om hva som skal til men skal notere meg den sårkremen. Er vel både sprekker og sår til meg,det som er irriterende er at jeg nevnte disse sårene til en lege da jeg var på tidlig UL pga blødninger ,men da fikk jeg til svar at hun hadde ikke sett tegn på sopp. Så jeg slo meg til ro med det,men skjønte at jeg måtte spørre en gang til når jeg var til lege. Så jeg kunne kanskje ha vært kurert for lenge siden. Men ingenting å gjøre med nå.
Gjest Skrevet 2. september 2007 #6 Skrevet 2. september 2007 Jeg har hatt det flere ganger jeg og, uten at jeg har kjent noe særlig til det. Det eneste jeg muuuligens har kjent er at jeg blir fort sår ved samleie (sprekker..) men jeg vet ikke om det er pga. soppen. Jeg har ihvertfall aldri hatt noe kløe, så det arter seg vel ulikt fra person til person.
Gjest Skrevet 3. september 2007 #7 Skrevet 3. september 2007 Jeg blir også fort sår ved samleie,så nå er det null sex en stund fremover til sårene er blitt bra så får vi se om det hjelper.
Gjest Skrevet 3. september 2007 #9 Skrevet 3. september 2007 Da jeg fant ut at jeg var gravid å var til legen første gang tok hun en GU og sa at jeg hadde litt sopp og måtte ordne meg med en kur. Jeg hadde ikke merket noen ting! Det eneste var at jeg hadde litt mer utflod enn vanlig, men det trodde jeg var fordi jeg var blitt gravid. Hadde ikke legen sakt noe så hadde jeg ikke ant noe.
KarianneH Skrevet 3. september 2007 #10 Skrevet 3. september 2007 Tips! Unngå mat med mye sukker og gjær, drikk biola naturell. Da får du en naturlig balanse der nede. Kan være greit som forebygging dersom noe er på gang, men man ikke er skikkelig plaget.
Gjest Skrevet 3. september 2007 #11 Skrevet 3. september 2007 Jeg drikker biola,men foretrekker med bringebær smak,må det være den naturelle varianten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå