Anonym bruker Skrevet 2. september 2007 #1 Skrevet 2. september 2007 hei. kjæresten og jeg skal en to dager tur til stavanger. vi tar fly fra gardermoen og ankommer tidlig en onsdag også reiser vi igjen på fredagskvelden. jeg har en del slekt i stavanger så derfor vi velger å dra dit, men skal ikke besøke dem, vil bare bli kjent med byen. så her kommer spørsmålene: 1) hvordan kommer man seg enklest fra flyplassen til sentrum? hvor mye koster det evt med taxi sånn ca? 2) kan du anbefale et hotel som ligger sånn passe sentralt og som ikke er kjempedyrt? 3) hva bør man se/få med seg i stavanger? 4) hvor er den beste shoppingen? Blir veldig glad :-D hvis du har noen tips og svar til oss
Avisa Skrevet 2. september 2007 #2 Skrevet 2. september 2007 Flybuss er det billigste alternativet. Thon Hotel Maritim, kjempekoselig. Skal dere på museum?? Tur til Lysefjorden kanskje? http://www.regionstavanger.com/ Shopping i Stavanger er vel samme som i alle andre byer. Turen innom Kvadrat kan være grei å få med.
♥Coxinelle♥ Skrevet 2. september 2007 #3 Skrevet 2. september 2007 1) Flybuss er ganske greit. Taxi til Stavanger tar ca 10-15 min og koster ca 300,- 2)Disse ligger i bykjernen, og er sentralt i forhold til det meste. Radisson SAS Atlantic Hotel Clarion Hotel Stavanger AS Thon Hotel Maritim Skagen Brygge Hotell (Ligger midt i "lysløypa") Kjenner ikke pris, men vet at det er vaaanskelig å få hotell i ukedagene overalt i stavanger. 3)Traske litt i gamle stavanger, oljemuseet, Flor og Fjære (båttur), Prekestolen (Men det er jo en dagstur utenfor Stavanger) ellers trasket rundt i byen og kikket...Domkirken?..Breiavannet...Øvre holmegate har de malt husene i spreke farger og laget en fargerik plett i Stavanger. 4)Shopping.. Kommer litt an på hva du er på jakt etter? Kvadrat er jo norges største handlesenter og ligger 10-15 min utenfor Stavanger med bil. (Forus) I sentrum: Magasin Blaa -Senter med uten de store kjedebutikkene. Steen og Strøm...som alle andre steen og strøm. Ved å følge denne ruten kommer du over de fleste butikkene. Start: Domkirken - Kirkegaten - Breibakken- Østervåg - Søragata - Arnageren - Nygata - klubbgata... Da har du tatt hele runden...nesten Ok.. God tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå