Gå til innhold

Utsette mensen hos 13 åring!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jentungen venter mensen i slutten av uka, noe som passer veldig dårlig da hun skal være brudepike på lørdag i hvit "shiffonkjole".

Lurer på å sende henne på helsestasjon i morgen for å se om hun kan få noe som utsetter mensen, eller må hun til legen tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan få tabletter hos legen som utsetter mensen, men da må hun gå i morgen, for de tablettene jeg vet om må hun da begynne på 3 dager før ventet mens (om jeg husker korrekt, kan ha vært 4).

uansett, de fåes kun på resept, og hun kan da utsette mensen i 1-2 uker uten fare :)

lykke til da!

Skrevet

Er det noen som virkelig utsetter mensen hos en 13 åring...!? =O

Skrevet

Okay, tusen takk for svar, da skal vi løpe til legen i morgen.

Har aldri selv hvert borti slike tabletter, men tenkte at dette kunne være en grei løsning.

3-4 dager før ja, får håpe vi rekker det da :)

Kan jo prøve en gang til å få p-piller til henne, men fikk ikke i fjor.

Skrevet

Hvorfor ikke?

Hvis man har regelmessig mens så skal vel ikke det ha noe å si??

Skrevet

Tja, om det er det 13 åringen ønsker ser jeg ikke problemet med det.

Selv gikk jeg på p-piller som 13 åring og utsatte når det passet meg selv, veldig greit :)

Skrevet

jeg fikk da disse tablettene selv, og jeg var ikke eldre... hadde regelmessig mens, og da var det ingen problemer. gikk på de i 2 uker, og da bare fordi jeg skulle til syden. dette visste legen :)

Skrevet

Hun har hatt mensen i 2,5 år nå og den har hvert på dagen regelmessig det siste 1,5 året, så jeg regner med at det er i orden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...