adelia*termin 18/10* Skrevet 2. september 2007 #1 Skrevet 2. september 2007 Mannen min har fått ny jobb som innebærer en del reisevirksomhet.. Jeg kjenner jeg gruer meg.. Det er så mye jeg ikke vet - hvordan takler ungene at pappa blir borte i over 5 uker i strekk - vil jeg bli enormt sliten - praktiske ting som om bilen ryker, vinduer knuser.. - hva gjør jeg om den ene ungen blir lagt inn på sykehus, men ikke den andre... (lite sansynlig, men kan jo skje,hihi) Er det noen av dere som har noen tips til å få hverdagen til å gå lettest mulig?
Gjest supersnupp Skrevet 2. september 2007 #2 Skrevet 2. september 2007 Ta problemene etter hvert som de kommer å ikke på forskudd, det går nok helt fint skal du se, men sliten.... å ja. Hvis du har familie/ venner rundt deg som stiller opp så MÅ du benytte deg av de. Mannen min jobber på sjøen så jeg er hjemme alene en del, har to sett bsteforeldre som stiller opp slik at jeg får litt alenetid/sosialtid sammen mine venner, å det er viktig det:) Det blir en vane, du lager deg fort en rutine på det:)
Dibber Skrevet 2. september 2007 #3 Skrevet 2. september 2007 Hei! Jeg kommer til å komme i samme situasjon som deg om en måneds tid, da vi skal flytte over 200 mil og mannen min skal begynne i ny jobb. Vi har tre barn og mannen min kommer til å være myyyye borte i forbindelse med jobben. Jeg gruer meg! For i tillegg til full jobb så får jeg alle ungene alene store deler av uka... Jeg aner virkelig ikke hvordan det kommer til å bli, men jeg kan jo bare tenke meg at det blir hektisk! Ungene er 1 år, 2 1/2 år og 5 1/2 år. Jeg tenker litt sånn at husvask får være husvask noen ganger, og at man ikke dør av litt rot!! Ellers er det jo sånn at man kan fikse relativt enkle middager dagen i forveien slik at det meste er ganske klart til man kommer hjem. Og brød får man jo kjøpt på butikken... Har du noe familie i nærheten som kan steppe inn dersom det blir helt krise? Vi har svigers halvannen times kjøretur unna. Ikke så lett å komme sånn pronte, men det er ihvertfall greit i nødstilfeller.
adelia*termin 18/10* Skrevet 2. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 2. september 2007 takk for svar:) Jeg håper og tror det kommer til å gå greit.. hovedbekymringen min er egentlig jenta mi på 4.. hun er pappajente deluxe... Han minsten er ikke mer enn 10 mnd så han merker sikkert ikke savnet på samme måten.....
Elletuppa Skrevet 2. september 2007 #5 Skrevet 2. september 2007 Jeg har en mann som er mye borte, ofte lengre perioder enn 5 uker. En av tingen som gjør at hverdagen er lettere her, er at vi har en dame som vasker huset for oss. Vi legger lista lavere, med rydding, litt enklere middager, spiser litt mer ute osv.... Dersom noen av våre barn skulle bli så syk at de blir innlagt hadde han kommet hjem. Er han langt borte vil de jo ta litt tid... Praktiske ting lære du dæ etter hvert, eller ber familie og venner om hjelp. Jeg fylte olje på bilen i går for første gang, men nu kan æ det!!!! Alt går bare man instiller seg på det. De som å gjør det lett er at min mann når han først er hjemme er han 100% til stede. Tar kveldsstell, legging osv. Han syns de e rekreasjon etter å ha vært borte på jobb lenge....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå