Gå til innhold

Forkjølet baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe andre måter å lindre en snørrete nese enn å dryppe saltvann? Bruker nesesuger iblant også. Skulle så gjerne lindret mer, finnes noen kjerringråd der ute?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Morsmelk! :-) Såkalt "direkte innsprøytning" (når han har begynt å få ut melk, tar seg en pause er det bare å sikte - med klut til å tørke klar.

Funket veldig bra på min lille, han ble noe forvirret av melkespruten i nesen. Må gjentas ved hvert måltid tror jeg, for best effekt.

Skrevet

Snuppa vår som er forkjølet nå for sjette gang på 6mnd og 23 dgr ( oppgitt jeg), bruker jeg en sånn snørrutsugersak på. Fåes kjøpt på apoteket. Også hjelper det å bære henne på magen, slik at det "renner" ut.

Du bør være litt forsiktig med bruken av saltvannsdråper. Det har iallfall jeg fått beskjed om.

Også: Kamferdråper på puta hennes om natten. Fåes kjøpt på apoteket det også.

Skrevet

Her bruker vi saltvanns sprayen Nazamer og nesesuger.Nazamer pga at du kan bruke dem om barnet ligger i sengen og trenger saltvann for å løse opp i nesen,fås på alle apotek utenom A1!.Bruker også å ha varmt vann i en bolle med 5-10 peppermynte dråper i og setter den på rommet til babyen.Setter den opp ca 1 time før leggetid slit at det har blitt damp av det.

Dette funker som bare det,slipper Rhinox nesedr etter jeg har begynt med det.

Ett tips til er å heve sengeenden med ca 10 cm.

Men har allre hørt at du ikke kan bruke saltvann ubegrenset......det er noe du kan bruke hele tiden på bade deg selv og babyer/barn og er ikke farlig og har heller ikke begrensinger

Jobber på apotek

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...