Gå til innhold

November: I dag kom ambulansen og hentet lille jenta vår!


ZigZag er 2 barnsmor!

Anbefalte innlegg

Hun har vært forkjølet siden i går natt og hostet en del, men ikke hatt besværet respirasjon. Plutselig i 5 tiden i natt forandret pusten seg og hun pustet veldig tungt. Kl 05.30 ringte jeg legevakten og de ba oss komme med en gang, men hvis det ble verre så skulle jeg ringe 113. Hadde ikke før lagt på så ble hun blek og brakk seg uten at det komme noe opp. Hun ble slørete i øynen og så virkelig ille ut. Jeg ringte da 113 og ambulansen var her på 4 min. Sanne fikk forstøver på maske og det hjalp kjempe bra. Kastet opp litt slim i ambulansen slik at det ble lettere å puste. Siden hun responderte så godt på inhalasjon av ventoline og atrovent, kjørte de henne i legevakten istedet for Ullevål.

Der møtte vi desverre en utenlandsk lege uten gode norskkunnskaper som sa at hun hadde virusinfeksjon og at vi skulle fortsette å gi efedrin (gav det i hele går pga hosten) og paracet. Spurte da hva vi skulle gi ved astmaanfall dersom det ble akutelt. Legen sa at det kom ikke til å skje når hun gikk på efedrin. Kjente jeg ble irritert siden jeg akkurat hadde forklart henne at hun fikk anfall på tross av efedrinen jeg hadde gitt i et døgn alt. I morgen går jeg til fastlegen og krever astmamedisin og hvis det forverrer seg så ringer jeg 113 igjen. Ambulansefolkene var kjempe flinke og hyggelige. De sa at jeg var fornuftig som hadde ringt de og at jeg måtte gjøre det igjen hvis hun ble like dårlig. Men det er kjipt at legen gjorde jobben sin og gav henne medsisin med engang. Hører med til historien at jeg har snakket med hs legen og fastlegen og sagt at jeg er sikker på Sanne har astma fra hun var 3 mnd gammel. De ville vente til hun fikk anfall med medsisiner(unødvendig!) Noen ganger kan det være lurt å høre på mor liksom.

Men i dag er jeg glad jeg er sykepleier og har astma selv slik at jeg reagerte på rett måte:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, det hørtes skummelt ut!! Godt at du er sykepleier og har kunnskap om det.. Men det er vel ikke alltid like greit når det er ens egne barn som blir rammet.. Håper legen gir henne astma medisin, så slipper dere å gå gjennom det igjen..=O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Huff, stakkars dere! Det må ha vært både skummelt og vondt. Teite legevaktlege - de er ofte sånn. Får omtrent ikke satt inn foten før de roper versågod neste... Stå på for jenta di, du vet jo hva du prater om! Sender dere en klem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...