Anonym bruker Skrevet 2. september 2007 #1 Skrevet 2. september 2007 Sikkert ett helt tåpelig spm, men jeg holder på å legge på sengen til den lille i magen:) Så vet jeg jo at det var slik at når vi kjøpte madrass til senga så skulle vi velge en hard en, pga krybbedød. Forstod det slik at før babyen kan løfte hodet bør den ligge på forholdsvis hard madrass, slik at den ikke "druknet" med hodet ned i madrassen og ikke fikk puste. Derfor lurer jeg nå på om det er noe hensiktsmessig med pute i senga??? Den får vel samme effekt, ved at den bare "drukner" ned i puta? Noen som skjønner hva jeg prøver å si, hehe? Har dere pute i den nyfødtes seng?
Cybermom♥ Skrevet 2. september 2007 #2 Skrevet 2. september 2007 Nei, babyer skal ikke ha pute i hverken seng, vugge, vogn eller andre steder den skal sove. Med eldstemann la vi bare putetrekket under hodet. Veldig mye lettere ved feks gulping. Da unngår man kanskje å måtte vaske både laken og madrass.
hagbarta.no 7-fødeklar!c Skrevet 2. september 2007 #3 Skrevet 2. september 2007 nå sier de man SKAL bruke en tynn pute,da unngår man at hode blir så flatt ! Det formes etter underlaget.
Kahbean Skrevet 2. september 2007 #4 Skrevet 2. september 2007 De selger veldig tynne puter til babyer. Jordmor anbefalt den til meg!
Sistah*G07*J09* Skrevet 2. september 2007 #5 Skrevet 2. september 2007 Jeg har tenkt til å brette sammen en litt stor gulpeklut å legge inne putetrekket. Slik at det blir en liten flat pute, greit å ha i tilfelle gulping og slikt
Yarn Skrevet 2. september 2007 #6 Skrevet 2. september 2007 hm, men hva da med alt dette om at madrassen ikke må være for myk, slik at barnet skal puste greit uansett? ikke rart man blir forvirret, endrer seg stadig var det forresten jordmor/lege som sa dette?
Suturtang Skrevet 3. september 2007 #8 Skrevet 3. september 2007 Min jordmor sa at barn under 3 mnd skal ikke ha pute verken i vogge senga eller vogna...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå