Gå til innhold

Dere som har hatt kattemor med unger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merket dere at hun var gravid? har en hukatt jeg tror kan ha blitt graVid, men det er jo i følge "boka" bare 3 uker til nedkomst da... men hun er ikke blitt noe serlig større. MEN jeg kjenner en kul i magen som er på størrelse med en stor plomme... kan det være at hun bare har en kattunge?? eller ble det kanskje ikke noe av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merka det etterhvert det at hu var gravid ja! De går jo gravide ca 8 uker tror jeg det er! Du kommer ihvertfall til å se det på magen hennes etterhvert!!! :)

Vår lille Mia ble ihvertfall den siste uka før hun fødte ufattelig masete!!! Hun kunne sitte ved siden av deg og mjaue uten mening!! Hvis de begynner å bli litt rastløse i tillegg da, så er det bare å finne frem en kasse med noe mykt å ligge på ja!! Venn henne til å ligge i den kassen før hun føder ihvertfall!

Hun her fikk egentlig 2 kattunger, men den ene døde under fødselen! :( Men lille Sara overlevde! :)

Skrevet

Å kjære vene..

Jeg har Sofie,en hunnkatt på 5 år nå. Hun har alltid vært "mammas" jente,har hatt henne siden hun ble født da moren hennes ble borte da hun og søsknene var 4 uker gamle. De gangene sofie har vært gravid har hun vært skikkelig diltet,første fødselen fødte hun på fanget mitt og skrek hysterisk. Så fort jeg forlot hun og kattungene hylte hun og kom forstyrret ruslende etter. Det var en ganske slitsom periode,men likevel så koselig :)

Magen kommer etter 3-5 uker. Etter det vil den blåse seg opp mye større og komme på utsiden (du ser magen ovenifra). De fleste katter føder 2-7 kattunger,dette fordi de parrer seg med flere hannkatter og kan da gi ulike babyer. men det er også noen som bare får en liten baby. Em skikkelig bortskjemt en med andre ord.

Om katten din er gravid vil du se det om hun endrer adferd og om magen/appetitten vokser. De fleste blir noen j*vler på å vaske/stelle seg også.

Skrevet

Glemte å si..er det 1-3 babyer er det ikke alltid man ser det å den vordende mor :) Da er det plutselig noen nydelige nøster der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...