Gå til innhold

hvor er dere hen da??

Anbefalte innlegg

Skrevet

åååå...inni mellom blir jeg sprøøøø av at det er så lite som skjer her inne. Når jeg får skikkelig "babysug", så går jeg alltid inn her så sant jeg er på nett.. og inni mellom har jeg så lyst til å skrike ut: JEG VIL HA EN SAMBOER SOM VIL SNAKKE OG PLANLEGGE BABY SNART..... men så er det liksom ingen her som "hører meg" og da er det liksom ikke så stas det heller.

Sukk.... ukene går og snart er det vel på tide å ta opp tema igjen. Ble spurt om jeg var gravid igår da vi var på en bursdag. Jeg fortalte at jeg har vært veldig kvalm i det siste, og derfor ikke spist så mye: ergo jeg gledet meg til middagen. Satt jo med en drink, så sånn sett opplagt at jeg ikke er gravid. Men uansett, sambo får en sånn teit reaksjon (liksom skyter den som spurte..he he, høres litt teitere ut det er er når jeg skriver det ser jeg)... ja ja, uansett tror jeg han har en refleks på å reagere slik. Han satt mye å kikket og smilte til en baby like ved oss. Dessuten, jeg sier jo ingen ting i etterkant!! Noe jeg garantert ville gjort før, så han kan ihvertfall ikke føle så stress iforhold til dette lenger. ååååå...lurer bare så på om han nærmer seg det å ha lyst på barn nå... Gruere meg litt til i skal ta det opp igjen også, i tilfelle ingen ting har endret seg. Vurdere derfor å utsette det ganske lenge.... Må skaffe meg ny jobb snart, så lurer nesten på om jeg skal vente til jeg har startet i ny jobb, selv om det kan være et halvt år til!!!

ja ja... et sukk ut i den store stillheten her inne på MiK-forumet fra meg dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har tatt meg en liten pause her, og er her mye mindre enn før.. Fordi jeg var nesten på vei inn i en depresjon pga mitt sug etter barn og en del ting til. Har snakket endel med sambo om tema og nå går det mye bedre. Han blir ikke lengre sint når jeg tar opp tema og vi har ligget å prate om tema om nettene og tullet litt. Og nå har han begynt å spørre kamerater om deres erfaringer med å bli pappa. Så det går rett vei! Men han er ikke klar ennå.. Men tiden vil vise hvor lenge han er interesert i å bruke regnfrakk... hehe

Har vært en del stille her inne ja... Og masse anonyme.. Men riktignok snille anonyme =)

Skrevet

Hei, kjære jenter...! :)

det var veldig mange anonyme her for tiden, ja.. det er jo forsåvidt greit det, men man savner jo de "kjente fjesene"..

Det har vært en virkelig hard tid for meg i det siste... har mistet mammaen min... Det var pga sykdom, men helt uventet. Det er fryktelig fryktelig trist, spesielt fordi hun ikke fikk oppleve at jeg ble gravid. I og med at det er det som har opptatt meg aller mest i livet den siste tiden, så er det nok det som gjør sorgen aller størst... jeg kommer til å savne henne ufattelig mye når min grviditet/nybakt mamma tiden kommer...!

Hadde egentlig ikke tenkt å skrive om dette her, men det passet bra i denne tråden med dere kjente jenter. Blir litt gjemt også da..(vil ikke bli "gjenkjent..")

Gitt den litt nye situasjonen så er det jo kanskje et større håp for en klar sambo..har fortalt ham hva det er jeg kommer til å savne mest.. (mamma i en "jeg er gravid" situasjon) Han har vært helt fantastisk denne tiden, og støtter og trøster meg på aller beste måte. Jeg tror kanskje jeg må snakke med ham snart igjen. Må bare få roet ting litt, få litt stabilitet i verden igjen.

Livet er mangesidig. Det er overveldende stort. Og det er så mye vi ikke har kontroll over. Heldigvis, egentlig.

Jeg gleder meg til å få barn.

Klemm

Skrevet

hei hei alle sammen!

Jeg er nok ikke her så ofte som jeg burde jeg heller.

Men hos meg skjer det nok ikke noe nytt. Kun det samme gamle..

Har å da bestemt meg for å ikke mase på min kjære, men å prioritere arbeid og venner, Selv om det er vanskelig så prøver jeg så godt jeg kan..

Men jeg er ofte innom å leser hva dere skriver å holder meg oppdatert på hva som skjer med dere. Burde kanskje bli flinkere til å svare dere alle sammen. :)

Kanskje dere ikke ser på meg som en av de "gamle kjente", men har faktisk vært inne på bim før MIK forummet startet å var en av de første som var her inne på MIK. Jeg har bare vært en av de stille å beskjedne. å med lite nyheter å komme med.

Eneste som det går fremover hos meg med er faktisk bryllup. Jeg har en samboer som ikke har fridd til meg, men han snakker gjerne om bryllup å planlegging. Han er litt av en økonomisk person, så han vil at vi skal starte å spare til bryllup allerede nå :)

Kondolerer så mye "jenta fra havet". har selv fått vite at et nært familiemedlem er syk, men tror å håper på at det går bra.

huff.. sender gode tanker å en klem til deg!

Ønsker alle en fin dag i morgen (sikkert da dere leser dette)

klem fra

Skrevet

Er her av og til jeg også, selv om det heller ikke her er de store nyhetene å komme med. Har akkurat vært på ferie med min kjære og det var veldig godt å komme seg bort og vekk littegrann. Ble jo selvfølgelig litt barneprat og selv om jeg prøvde å unngå det ;-) Men vi hadde for det meste gode samtaler uten å krangle om det så det gikk overraskende bra. Han mener fortsatt vi er for unge, han føler seg ikke helt klar for å ha et så stort ansvar, men han blir hvertfall ikke sur lenger når vi snakker om det så noe positivt har det jo blitt ;-)

Kondolerer samtidig til hun som mistet moren sin. Godt å høre at du har god støtte i din kjære!

Skrevet

Takk for støtten:) Det er vanskelige tider, men jeg gleder meg over tanken på en gang snart kanskje å ha fremtiden i magen:)

Det er så fint å ha dette formuet. Å kunne dele de bittesmå skrittene fremover med noen som forstår!

Hvordan endrer man nicket sitt forressten?

Skrevet

hei hei!!

jeg er her jeg, men det har vært mye mindre i det siste. Jeg merker babysuget kommer fort, og det hjelper ikke på lyst og lengsel å lese på sidene her inne. Har ikke snakket mye med sambo om temat på en liten stund. han spurte nå i stad om jeg sat på "fjesboka", men svarte jeg satt på jente-forumet mitt (han vet det er BIM og MIK) han ser på meg og smiler med litt latter, så han er ihvertfall ikke sint. :) tror han er litt på glid, for han kunne gjerne tenke seg å starte prøvingen før vi har "avtalt"... og spådommen sier jeg blir gravid i mars - juni 08.. *krysser fingrene og venter i spenning*

Jenta fra havet; kondolerer så mye! kan ikke forestille meg hvordan du føler det, men sender mine tanker til deg! håper du føler du får "lettet litt på trykket" her inne hos oss. *klem*

Skrevet

Kjære kjære Jenta fra havet!

Min største medfølelse i sorgen over tapet av din kjære kjære mamma. Ord kan ikke trøste, men jeg vil bare si at jeg tenker på deg! Og jeg kan tro at det smerter å få vite at din mamma ikke fikk oppleve deg som gravid og som mamma og seg selv som mormor. Men vet du, jeg liker å tro at de følger med "fra de andre siden", at de tar på seg englevinger og sitter på en sky og følger med! Det er jeg helt sikker på at mamman din gjør, for du vil alltid være jenta hennes! Sender deg en kjempestor og varm klem! Godt at du har samboeren din som støtter deg nå i en vanskelig tid. Gi deg tid til å gråte og også til å tenke på alle de gode minnene dere har opplevd sammen! Klem igjen fra Ine :)

Skrevet

Kjære alle MIK-damer!

Godt å "se" dere igjen! Jeg har ikke skrevet på dette forumet på en stund bortsett fra en og annen kommentar i ny og ne.

Jeg har funnet ut at døgnet har for få timer... men det er vel heller jeg som påtar meg altfor mange oppgaver og oppdrag. Typisk jente-syndrom "ja-menneske-vil-gjøre-det-best-på-alle områder".

Jeg vil bare si at jeg er veldig glad for at dette forumet finnes. Det er så godt å kunne føle tilhørighet! Godt å vite at det ikke bare er meg som har slike tanker. Ikke det at jeg ikke ønsker dere å komme inn på bli-gravid og trimesterne, for det ønsker jeg så absolutt. Det er heller følelsen av å ikke være alene som er god å ha. Regner med at dere skjønte den.. (sent på kveld for lille Ine nå).

Noen ganger tenker jeg også "pokker ta dette forumet". Vi er så gode på å "ase hverandre opp", en blir revet med av det alle andre skriver, maser litt til på samboeren sin, ender opp med en krangel og så er det på`an igjen... blir nesten som en ond sirkel. Det er viktig å holde hodet kaldt... bare en påminnelse :) Men for all del, vi må fortsette å skrive hvordan det går, om både sorger og gleder, både spesielt og generelt! Forsett i samme leia jenter! Det er slik det blir et mangfoldig forum av!

(Eneste vi mangler er vel kakeoppskrifter....)

Over til meg.. som var det o - store spørsmålet her fra Jumpy. Hvordan går det med meg?

Intet nytt under solen kan jeg vel si. Jeg står på stedet hvil, kanskje til og med trukket kortet" rykk tilbake til start".

Vi ble jo enige, sambo og jeg, om å kanskje begynne å prøve rundt juletider. Slik blir det ikke nå, dessverre.

Jeg aner ikke når det blir heller egentlig. Jeg fikk ny jobb nå i august som jeg har drømt om lenge. Ny jobb og graviditet er ingen god kombinasjon. Jeg jobber sikkert minimum 12 timer i døgnet nå, det er krevende. Jeg hadde ikke hatt krefter, ork eller overskudd til å skulle bli gravid nå, og jeg er sikker på at jeg kommer til å bli innmari kvalm og bli plaget av alle mulige symptomer..

Det som irriterer meg er at alt må ligge så innmari godt til rette for at en skal kunne bli gravid, det passer "aldri"... men det er jo typisk for snill-pike-syndromet. En setter gjerne alle andre sine behov før ens eget.

Dessuten synes han at jeg maser så altfor mye om temaet, han har blitt lei rett og slett. Jeg synes egentlig det er helt greit at vi ikke skal bli prøvere med det første, jeg vil så gjerne ha alt i orden, ha kommet godt inn i jobben og ønsker meg også litt mer alenetid sammen med min kjære.

Likevel er det den biologiske klokken som tikker, det vet han (men jeg er ung enda!) Og jo: jeg vil ha barn, jeg vil bli prøver nå! Jeg er nokså motstridende egentlig. Jeg ønsker å gå gravid og vente på babyen!

Vi har blitt enige om å fortsette med BabyCompen. Min har nå vært inne til reparasjon/reklamasjon, så det var en tid jeg ikke fikk brukt den. Men nå er den oppe og går igjen. Jeg vurderte å selge BC. Han syntes det var greit å kunne følge lysene, og ha mulighet til å evt planlegge kjønn... Jeg har jo fortalt at risikoen er jo tilstede, men kondom er ikke optimalt når det gjelder nytelse, verken for ham eller for meg. Jeg ba ham bestille kondomer på nettet (liker ikke butikken sine) for 3-4 uker siden. Først denne uken klarte han å somle seg til å bestille. 2 pakker bestilte ham. Jeg sa at han like gjerne kunne bestille 10 pakker, da hadde vi for en stund... hehe... jeg fikk ingen kommentar på den.

Vi hopper ikke av i svingen, har forsøkt den metoden enkelte ganger, men den er for risikabel. Jeg ønsker meg en mann som er klar for ansvaret om det skulle skje et (u)hell, og jeg vil at han skal ønske seg barnet som en gang skal bli født!

Jeg har ellers vært plaget av noen mellomblødninger fra rundt EL og frem til nå. Håper det ikke vedvarer.

Dette ble nok litt uoversiktelig, men poenget er at jeg ikke har kommet noen vei med min kjære, snarere tvert om. Jeg har rykket tilbake til start, mest min egen feil, både med jobb og masing.

Ønsker dere alle en strålende kveld eler dag, alt ettersom!

Klem fra Ine

Skrevet

En stor trøstende klem fra meg til JentafraHavet!!!

Vet ikke hva jeg skal si, bare at jeg føler med deg. Å miste mammaen sin er vel noe de fleste av oss tenker på iblant og håper skal utsettes så lenge som overhode mulig. Håper du snart får en spire i magen din jeg :o)

Kos og klem.

Skrevet

Tusen takk...! Alle:)

Det er jo egentlig helt utrolig hvor mye virtuell støtte man kan få...:) Det viser vel kanskje at det er mennesker bak alle navnene på skjermen..:) Har vært en tøff tid de siste par ukene, men nå kjenner jeg at jeg begynner å bli meg selv igjen. (mitt babygale selv kanskje..?)

Arti å høre fra dere, hvordan det går. BareIne er det lenge siden sist, men det skjønner man jo, så mye som du jobber!

Jeg syns vel også at det er vanskelig å ikke skru forjåpningene og drømmen et par tre hakk for høyt etter å ha vært aktiv her en stund, men så er det jo kanskje noe i det å få mot/styrke nok til å forsøke å få mannen med på å forsøke..! :)

Uansett er dette forumet godt å ha i babytrange tider..

Skrevet

hey vill bare si til jenta fra havet kondolerer så masse.. sender over mange lykke ønskninger og håper du får orden på det du vill.. masse klemmer fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...