Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan det være et måltid i seg selv, tenker på å begynne med det som formiddagsmat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

.....til baby snart 7 mnd glemte jeg å skrive:)

Skrevet

Vi bruker fruktpurè til dessert..

Skrevet

Helsestasjonen her sa at det er i tillegg til grøt eller middag. Og de skal helst ikke ha det hver dag heller, visstnok.

Skrevet

Kommer vel ann på hvilken fruktpure det er.

Jeg lager fruktmos selv. Koker eple, pære og moser det sammen, eller hver for seg. Har av og til litt banan i. Dette er jo bare frukt, og jeg bruker å gi det til lunsj i tillegg til melk.

Skrevet

Vi gir det som mellommåltid mellom lunsj og middag.

Skrevet

Ja, du kan godt ta det som et måltid sammen med mm/mme.

Jeg har startet med å gi det som lunsj, men har mest brukt fruktmos med korn i da det gir flere kalorier. Har nå begynt å spe på med små brødbiter/smuler. Ifølge HS her bør babyer ikke ha mer enn to frukter per dag. Må være en misforståelse at de ikke skal ha frukt hver dag.

Skrevet

Jeg gir fruktmos med korn som et mellommåltid, ellers litt som dessert. Kan de ikke få det hver dag? Jeg trodde det var ren, moset frukt. Kanskje det er mye sukker i dem. hmm

Skrevet

Jeg har litt oppi grøten og jeg...Så smaker det litt mer..

Eller er kansje det galt og? hmm.....

Skrevet

Jeg har ikke hørt om fruktmos/fruktpurrè med kort i...Er det noe man får kjøpt, eller har dere kornet i før dere gir det til barnet?

Skrevet

Ja hva er dette med korn i egentlig?

Skrevet

Det er vanlig fruktpure 4 pkn fra Nestle. Fra 8 mnd. Det er bilde av en korn "kvast", banan og fersken tror jeg og så står det fullkorn eller noe sånt utenpå. Dere har sikkert hatt den uten å legge merke til det, den ser jo lik ut.Jeg føler bare den metter litt mer jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...