Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 2. september 2007 #1 Skrevet 2. september 2007 Hva gjør jeg?? Vanligvis steker jeg jo bare til oss som bor i huset her, og da får jeg plass til alle makrellene i panna på en gang (stekepanna altså). Men nå skal jeg steke 5 stykker. Kan jeg steke et par av gangen og så legge dem i stekeovnen for å holde dem varme etterpå? Hva slags varme bør jeg bruke da? Eller er det en lurere måte å gjøre det på? Har lyst å steke skorpe på fisken i alle fall, vender dem i mel/salt/pepper før jeg har dem i panna - syns det er best... Dette er sikkert noe helt elementært jeg burde visst, men først nå siste par mnd at jeg faktisk har lært meg hvordan man koker poteter (!!!), så kokekunnskapene er rimelig på bånn...
imsdal med julesmak Skrevet 2. september 2007 #2 Skrevet 2. september 2007 Du har ikke to steikepanner da? Eller så kan du kanskje pakke de inn i aliminumsfolie og putte de i steikovnen/mikroen (uten varme på) Bare noen forslag altså, jeg har aldri stekt makrell )
La Perla Skrevet 2. september 2007 #3 Skrevet 2. september 2007 Jeg har stekt makrell til flere. Med en stor stekepanne får man plass til en god del - hvis ikke bruker vi to. Ellers steker du i flere omganger og legger folie oppå, evt. i ovnen med svak varme (80-100 grader, kanskje?)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå