kamilla``tulla mi Skrevet 2. september 2007 #1 Skrevet 2. september 2007 Har så vondt i det ene brystet,er mest vondt når jeg tar på det,men sprenger liksom litt i det noen ganger. Ikke melkespreng altså. Isåfall om jeg har det,er det farlig om baby`n spiser av brystet da??
Kirsebæra Skrevet 2. september 2007 #2 Skrevet 2. september 2007 brystene(ja, begge to) ble harde som stein. Var så vondt å presse ut noe. Melka kan være full av puss....så hvis du klarer å håndmelke noe ut for så å dyppe en q-tip i den, så vil du se...Om det er ett belegg på q-tippen så er det puss i melka å da skal barnet ikke ha den...men dra til legen....de finner det ut...
kamilla``tulla mi Skrevet 2. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 2. september 2007 Ringte legen å dem sa jeg ikke fikk komme,for man fikk ikke noe mot brystbetennelse. Skulle bare la barnet suge det tomt ofte.. men det høres ikke mye koselig ut hvis man får puss i melka å sånn.
Love my kidz Skrevet 2. september 2007 #4 Skrevet 2. september 2007 Jøss.. fikk du virkelig den beskjeden om at man ikke får noe for brystbetennelse? Jeg har ikke hatt det selv altså, men har jo nylig lest på en faktaside, muligens her inne, at man behandler sånt med antibiotika! I tillegg må man få løst opp knutene som er årsaken til betennelsen. Det gjør man ved å først legge noe varmt over brystet (ta gjerne et bad eller en varm klut) og massere brystet og prøve å håndmelke, evt pumpe. Må gjentas helt til klumpene er borte. Dette har jeg lest altså, ikke prøvd selv. Fikk noen antydninger til knuter en gang helt istarten, men klarte å løse dem opp før det gikk betennelse i det heldigvis =) Vil anbefale deg å ta kontakt med lege igjen dersom det ikke blir bra, du må jo få hjelp når du trenger det!!
Kirsebæra Skrevet 2. september 2007 #5 Skrevet 2. september 2007 Herregud da! Sa de det? Du får antibiotika når du har brystbetennelse! Det er jo en infeksjon for God sake! Der ser dere hvor lite enkelte på legevakta vet....! Ring de på nytt igjen eller vent til klokken fire for da er det vel vaktskifte....du kan jo bli stein dårlig av å gå med bryst betennelse... Altså, det er ikke farlig for barnet at det får melka di, men....De kan bli dårlige, mageknip og sånn....det er jo ikke noe godt....er heller ikke sikkert at barnet vil suge....Har du pumpe? eller kan få låne deg pumpe? eller gjør som hun over å gå i dusjen eller badekaret å massere ut....men pass på, får du høy feber må du kontakte de igjen for dette går ikke ann! uvitende kjerringer på legevakta er det værste jeg vet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå