Anonym bruker Skrevet 2. september 2007 #1 Skrevet 2. september 2007 er det noen symptomer på at vi har fått i oss dette viruset? Var i syden i sommer, og er redd for at jeg har fått dette i meg... Har ikke noe grunn til å tro det, men jeg bekymrer meg for ALT!
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 2. september 2007 #2 Skrevet 2. september 2007 Tror ikke man nødvendigvis man merker noe selv. Men er du bekymret ville jeg ha nevnt det for jordmor/lege så de evt kan ta en blodprøve og sjekke det. Eneste problemet er at du kan teste positivt for toxoplasmose selv om du var smittet FØR du ble gravid, dvs at du kan ha spor i kroppen uten at dette skader babyen. Men har du har holdt deg til gjennomstekt kjøtt og vært forsiktig med katter er det lite sannsynlig at du har blitt smittet.
Little P & D Skrevet 2. september 2007 #3 Skrevet 2. september 2007 Hei:) Toksoplasmose har ingen symtomer, men i Norge smittes kunn to av tusen gravide av denne parasitten. Smittefaren er mye større når man reiser til syden, derfor kan legen ta en toksoplasmosetest av gravide som nettopp har vært på sydenferie. Det kan du be legen din om hvis han ikke foreslår det for deg:) Mens hvis du er smittet av Listeria vil du få influensalignende symtomer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå