Gå til innhold

Litt ubehagelig spørsmål =/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har straks 3 uker igjen til termin :-D Er 2.gangs og har tenkt mye frem og tilbake med hvordan jeg kunne tenke meg og ha fødselen.. Jeg har kommet frem til at jeg skal gå for lystgass og akupunktur, men så tenkte jeg litt på det der med klyster =/ Jeg hadde ikke det sist og da kom det nemmelig en liten bæsj-klump. Jordmor bare tok den vekk med papir og sa ikke noe. Der og da ga jeg fullstendig blaffen men nå i ettertid er jeg så redd det skal skje igjen :-( Har ny partner denne gang og tenk om denne jordmoren reagerer likedan? Har egentlig ikke så lyst til og ta klyster men må man så må man vell.. Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, har tenkt litt på dette med klyster jeg også... Jeg fikk det forrige gang men syntes det var skikkelig ubehagelig å sitte alene på do for å få ut avføringen, ikke ville jeg at JM eller sambo skulle se på heller! Følte at jeg virkelig måtte drite mer men fikk det ikke til, vet jo i ettertid at jeg hadde trykketrang og at det faktisk var babyen som var på vei ut =)

Denne gangen tror jeg at jeg skal kjøpe meg et miniklyster eller noe og sette hjemme før jeg drar til føden!

Skrevet

Jeg vil da tro at du selv får bestemme om du vil ha klyster eller ikke....

Da jeg fødte første gang kom det endel avføring og jordmor måtte hjelpe til med å få det ut for å lette for utdrivingen.

Tenkte overhodet ikke på det da eller i ettertid.

Jordmødrene er vante til det og det er veldig vanlig at det skjer.

Om ikke partneren din takler det så er det hans problem. Det er faktisk en del av en naturlig prosess.

Jeg skal be om klyster denne gangen, men kun fordi jeg hadde så vondt i rompa av "gravingen" til jordmor over 2 mnd etterpå ;-)

Skrevet

Fikk ikke det sist gang, og ikke kom det noe heller. Så tror ikke at jeg kommer til å be om det nå. Men som sagt så kan du kjøpe hjem å ta før du drar på føden.

Skrevet

unnskyld at jg spørr. men hvordan er det en bruker klysteret da?

Skrevet

det gjer vel ingenting om det kommer litt vell... tror det skjer hjå dei fleste.

Og jm skal ikkje komentere dette bre fjerne det uten at andre merker det liksom.....

dess uten er det jo ikkje sikkert det skjer igjen....

Men om du ikkje får dette ut av tankene er det vell best for deg å få klyster............

Skrevet

Fikk klyster første gang jeg fødte, og kommer helt klart til å ta imot det med glede neste gang også. Det er totalt uproblemtisk å få det og man slipper å tenke på avføringsproblematikk. Jeg anbefaler det.

Skrevet

Klyster er et middel på en flaske m tut, tuten føres litt opp i rompa og klysteret sprutes inn. Så skal man ligge litt sånn at klysteret får virke, og vips så er det bare å skynde seg på do og så kommer avføringen ut! Hvorfor det virker sånn vet jeg ikke =)

Man kan vel også kjøpe noen stikkpiller på apoteket som får fart i sakene!

Skrevet

det er væske enfår inn i endetarmen med eller uten sonde som enn holder på en stund og så får en tømme trang og så tømmer tarmen seg... klystervæsken stimulerer tarmen til tømming

Skrevet

Da jeg var på omvisning på st.olavs her i Trondheim fortalte jordmoren at man godt kunne få klyster, men at man må be om det selv, for det er ikke noe de automatisk gir.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...