Gå til innhold

Hva bruker dere pengene til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke brukt noen av pengene jeg får i bidrag eller barnetrygd, de står på en egen konto i banken. Nå er jeg ikke særlig flink med økonomien (dvs jeg handler flere ganger i uken = kjøper masse jeg ikke trenger + kjøper litt dill og dall jeg egentlig ikke behøver, går på kafe av og til o.l), men disse pengene har jeg bare latt stå.

Jeg ammer ikke, så jeg må kjøpe morsmelkerstatning (jeg bruker Hipp som koster ca 50 kr pr uke) og jeg må ha bleier. Jeg har fått og arvet klær helt fram til str 74, og etter det har jeg også en del klær. I tillegg har jeg byttet en del klær og har bare fått sånne tilgodelapper (har for nesten 1000 kr), så jeg bruker altså ingen penger på dette heller...

Den største utgiften jeg har på henne er strøm, fordi hun gulper og sikler så mye at jeg må skifte klær på både henne og meg flere ganger for dagen. Men likevel føler jeg at jeg ikke kan bruke av disse pengene. Jeg har ganske mye der nå. Tenker at det sikkert kommer tider da disse pengene kan komme godt med; barnehageregning, klær o.l

Bruker dere disse pengene på noe spesielt, eller går de bare inn i det store sluket?

(Det er ikke noe kritisk spørsmål altså, så alle anonyme som på død og liv må kommentere alt trenger ikke å hamre løs!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hos meg går de inn i det store sluket enn så lenge, etterhvert skal de på sperret konto som hun skal få til studier og reiser når hun fyller 20 :)))

Skrevet

Her blir pengene brukt til mat, strøm, klær, husleie osv Trenger de for å få hjulene til å gå rundt.

Skrevet

Det er liksom det som er "problemet" mitt da, for jeg trenger dem ikke for å få ting til å gå rundt. Dvs jeg gjør jo på en måte det, for jeg tar av min sparekonto når pengene tar slutt istedetfor, og det er jo ikke noe lurere. Hadde jeg forvaltet de pengene jeg setter inn på min brukskonto hver mnd (5000) bedre, så hadde jeg kanskje klart meg? For det er bare penger jeg kan bruke til "hva jeg vil" + mat og det burde jo holde?

Kunne jeg ikke bare møtt en millionær??

Skrevet

Håper jeg står foran deg i millionær-køen hehehehe Lotto-millioner hadde også vært velkommen her :-)

Skrevet

jeg setter barnetrygden in på en egen konto. og har spart pengene fra pappaen frem til nå. men nå får jeg bare os og det er jo ikke noe og leve av, så i de 2 neste årene så får jeg nok ikke spart de.

så for øyeblikket går de med i det store sluket.

etter det går de til leilighet også går de til småen

Skrevet

Absolutt alt som kommer inn på kontoen min går inn det store husholdningsbudsjettet mitt. Man kan da ikke forvente at man skal spare barnetrygden og bidraget når man er alene vel?

Skrevet

nei helt ening lubine. syns vel egentlig ikke så mye om at småen skulle fått masse penger når han blir stor uansett. å sansynligheten for at vi har bedre råd og murlighet til og hjelpe han da er uannsett stor.

Skrevet

Vet du hva? Du beskrev meg du. Jeg satt opp sparekonto slik at bidragspengene og barnetrygden skulle stå. Hver mnd blir disse pengene trukket fra kontoen min og satt inn i sparekontoen.

Gjett om det var bra, for jeg havnet i en vanskelig økonomisk situasjone, og de pengene kom godt med, skal jeg si det.

Så bare fortsett å spare alt det du kan. Og bruk det du kan. Sparepengene kommer alltid godt med en dag.

Hjalp mye for meg. Kjempe mye.

Skrevet

Her går barnetrygden til mat og bensin, forbruk etc (tar ut de 3880 kr pr mnd - og det holder hardt til 4 personer, men bruker bare de så lenge det ikke dukker opp noe helt spes), og bidraget går inn på samme konto som os og fødselspengene/lønn - der går de til husleie, strøm, bhg/skolepenger (privatskole), tlf, div utg på bilen unntatt bensin, sparekontoer og andre regninger som kommer, eks lånekassen, tvlisens, abbonnement på foreldre og barn, og de klærne jeg bestiller til ungene i H&M. Jeg også arver en del tøy, både til meg og ungene, men noe nytt kjøper jeg, vi arver ikke 100%. Kjøper mest sko og utedresser da, samt strømper og truser. Sparer mellom 4000 og 5000 hver mnd nå, skal gå til bil, ferie, bolig etc. Eller, at de står der om det kommer en dag da jeg virkelig trenger dem. Man vet jo aldri, som en anonym over her sier.

Skrevet

Kjekt å høre forskjellige svar:) De blir nok bare stående en stund til, for jeg har sjekket lønnsnivået her i Bergen og det ligger en god del under Oslo + at jeg betaler 3000 mer i mnd i boutgifter...

Utgiftene mine pr mnd er på 9500 i boutgifter (inkl strøm), 1200 i studielån, ca 1000 i tlf og internett + litt småregninger. Så setter jeg inn 5000 på brukskontoen og det går til alt annet... Kanskje litt vel optimistisk, men jeg syns ikke jeg sløser sånn veldig mye heller da, men litt...

Huff, vi får se:)

Skrevet

Når alt kommer i orden med økonomien etter bruddet, kommer eg og til å ha litt "til overs" i mnd. Siden eg skal leige hus, slipper eg jo ein del utgifter da. Men her skal det spares til eget hus/leilighet. Skal spare max, så noko fett liv blir det ikkje .

Skrevet

Her går det til huslån, bil, forsikringer, div små regninger og så har jeg en konto hvor det går inn et vist beløp i mnd til mat, klær og uforutsette regninger. Ingen ting blir spart her.

Men pengene guttungen får av familie ol blir satt inn på konto å så tømmer han lommeboka mi for småpenger de går også inn der. Så står en grei sum der inkl med arven han fikk etter faren sin

Skrevet

går nok desverre inn i det store sluket :(

men her går det ikk rundt uten de pengene....

når jeg er ferdig og studere og får meg jobb så skal de settes inn på konto =)

Skrevet

regninger, regninger og atter regninger... sukk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...