Gå til innhold

Grøt til 3 mnd gammel baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som fikk med dere innlegget mitt i går vet hva det dreier seg om..

Leger mener at lillegutt får i seg altfor mye melk, og vil at jeg skal sette han på sultekur..

Jeg tenker da....er det bedre å gi han litt grøt, slik at han ikke er så sulten, eller skader det mer?

Legene vil ikke gå med på å gi han grøt, fordi de mener at han er altfor tykk allerede, noe han ikke er.

noen som har erfaring med å begynne med grøt så tidlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ringte forresten opp til barnelegen i dag, prøvde å si at de muligens har plottet feil på skjema, men da fikk jeg til svar at jeg hadde jo snakket med en ernærings ekspert, og at de absolutt hadde rett.

Skrevet

Heisann

Vi startet med grøt da lillemor var 4 mnd. Hadde den ganske tynn, så det ble kansje mer velling. Men, den gikk ned på høykant.

Skrevet

litt tynn velling kan han vel få, kanskje morgen og kveld f eks???

Bruke maisgrrøt pulveret for eksempel..

bare ha såvidt noen skjeer oppi flaska, og bruke velling tut...

Sa metter det lenger enn bare melka..

Eldste min fikk bittelitt grøt fra litt før 3 mnd, fordi hun spydde opp all melka hele veien, og når den ble litt tykkere, så beholdt hun den litt bedre....:-)

Skrevet

hm, okay.. så da gir dere litt grøtpulver i flaska, ikke med skje?

Skrevet

okay.. prøver meg litt frem da.. om de får vondt i magen av det, når merker man det da?

Skrevet

Jeg aner ikke i forhold til situasjonen din....så jeg svarer bare ut i fra hvordan det var da Tobias begynte med grøt. Han var da 3 mnd gammel og jeg ble anbefalt av hs å begynne med grøt da, pga jeg hadde for lite melk til han og han ikke tok flaske. Han la på seg altfor lite og sov nesten ikke i det hele tatt. Jeg blandet med mm og han fikk noen skjeer i begynnelsen før jeg økte på sakte men sikkert. Ga maisgrøt, da denne er uten gluten - best å begynne med enten mais eller ris pga det. Han reagerte ikke noe på det, og begynte endelig å legge på seg litt bedre:o)

Skrevet

ok.. men er det bare de som legger på seg dårlig som burde begynne tidlig med grøt?

For lillegutt har lagt på seg mer enn nok, men han vil ha mer melk enn hva som er godt for han..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...