Gå til innhold

Om å ta på magen "vår" (samme som 2.tri)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan ikke fordra at noen tar på magen min. Den er såvidt kommet frem (er 15+3), og er som en magnet på folk. Jeg rygger unna, men blir like perpleks hver gang noen klapper den, og det ender opp med at jeg ikke får sagt at jeg ikke liker det. Dessuten tar jo alle på "fettet" mitt, det er ingen bebis så høyt oppe...

Noen som har gode tips til hva man kan si uten å fornærme eller såre de som tar på meg?? Jeg syns det er fryktelig vanskelig å si fra...

Håper noen her inne har forståelse og kan komme med noen råd om hva dere har sagt til venner og familie.

=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å få seg en T-skjorte som sier: Don't touch ? :)

Skrevet

Er i 30. uke jeg, og har vært litt utsatt for det samme ja.. Bl a er det en bekjent (kjenner henne ikke noe særlig) Som på død og liv skal ta på meg hver gang jeg treffer henne.. Og hun klapper ikke nei! Hun dytter og dulter på sen stakkars "vomma" mi! Jeg veit at det ikke er farlig, men for skikkelige kynnere etterpå, så da er det jo ganske så unødvendig ihvertfall...

Skrevet

eller kanskje enda bedre:. Ikke rør.. :)

Har heldigvis ikke vært så veldig utsatt for akkurat det, men finner det ubehagelig selv også. (annet enn samboer og søster, de kan ta så mye de vil:).

Men jeg sa til søsteren min en gang at faktisk så føles det ikke så veldig annerledes at du tar på magen min nå som før jeg ble gravid. Hun syns det hørtes rart ut. Tror kanskje ikke folk tenker helt slik. De tror vel nesten de tar på babyen...

Skrevet

Jeg er tante til en på 12 som stikker fingeren langt inn i magen min (uke 37). Jeg blir veldig sint hver gang , men han bare fortsetter. irriterende. Mora hans bare ler da.....

Skrevet

Tusen takk for svar!

Ja, jeg tror folk tror at de nesten tar på babyen, de forstår liksom ikke at det er kroppen min de tar på.

Magen er min og samboers. Kan hende det blir anderledes når jeg blir som ei tønne, men det er jo en god stund til - forhåpentligvis!

=)

Skrevet

Jeg har det motsatt. Nesten ingen tar på magen min. Merkelig, det der. De som vil bli tatt på, blir ikke det. Og de som absolutt ikke vil bli tatt på, blir overfalt. :)

Skrevet

no når eg bare har ti uker til mens termin synes eg det bare er koselig at dei tar , stryker på magen. Min søster er litt voldsom men det er kos da.. allikevell, tenkte nett at det ikkje er så mangen som stryker på den denne her gangen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...