Gå til innhold

Endelig er kvalmen over


Glam

Anbefalte innlegg

Endelig er kvalmen over og godt er det.Jeg kaster ikke opp lengere å det er en fryd.

Jeg har noe lukter jeg reagere på,da går det galt.

Men jeg har i det siste begynte og få litt vondt i baken min når jeg sakl sette meg,klarer ikke og finne noe god sittestilling.

Er det noen som vet hva dette kan være?

Jeg var ikke sånn når jeg gikk gravid med min sønn for 5år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at kvalmen avtar, smerter i sete, rygg og lår, kan være tegn på bekkenløsning, men er vel ikke vanlig at det kommer så tidlig. Men ingen regel uten unntak, ville rådført meg med legen. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra å høre ar kvalmen har gitt seg:)

 

Høres ut om bekkenløsningsplager, ville dratt til legen eller en fyiotapaut som er god på bekkenløsning ( det kan blir mye verre hvis du går til noen som ikke har erfaringer med bekkenløsning) Jeg har med mine begge graviditeter blitt plaget med bekkenløsning fra uke3...så fullt mulig å bli det tildlig!

 

Lykke til

 

Tips, ligg på siden med et pute mellom bena, da er bekkenet ikke under belastning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Jeg er i uke 8 nå, og det var da kvalmen startet i mitt siste svangerskap. Begynner å kjenne meg småkvalm på morgenen nå. Håper inderlig jeg ikke spyr så ofte som sist!

Høres ut som du kan ha bekkensmerter ja, lurt å snakke med legen om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært VELDIG kvalm (er i 9.uke nå) de siste to ukene,og i dag kjøpte jeg ingefær tabletter på helsekosten. Enten så hjalp det,eller så inbiller jeg meg at det hjalp;) Men det har ingenting å si,for føler meg i alle fall MYE bedre.

Verdt et forsøk,eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint at kvalmen er på retrett. Jeg er 10 + 2, og det er litt bedre her også. har vært sammenhengende uggen siden 5 + 0.

 

Smerter i korsrygg, symfyse, sete, lår, et.c er ofte knyttet til bekkenløsning. Jeg fikk dette umiddelbart i denne graviditeten. Faktisk var smerter i lårene en av tegnene på at jeg var gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker fra min forrige runde at jeg tidlig syntes det var ubehagelig å sitte (f.eks på bussen til/fra jobb). Etterhvert skjønte jeg hva det var...

Bekkenløsning på vei!

Jeg anbefaler deg å begynne å svømme! Fungerte bra for meg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei venninne som er veldig plaget av kvalme. Hun har kjøpt seg noe som hun kaller for kvalmebåd. Det er tykke strikker med en magnet ol. som hun har på håndleddene. Fungerer visst veldig bra (forrige gang ble hun lagt inn pga kvalmen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg var gravid me min sønn, vart jeg plaget av bekkennløsning allerede når jeg var 6 uker på veg, er lurt å komme seg tidli til fysoterapi, og kansje jobbe litt mindre vist du har en jobb med mye gåing. jeg var litt for sta å skulle jobbe, å det fekk jeg igjen for, kunne til tider ikke gå i det hele tatt. er nå 8 uker på vei med nr 2 å kjenner at jeg begynner å få det igjen, så nå er jeg sykemeldt å skal starte med fysotrapi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Har vært og fått akkupunktur pga kvalmen, og det hjalp veldig for meg.. Enkel operasjon, bare noen få stikk... Under tunga... Høres ille ut, men det var IKKE vondt, og uansett helt klart verd det!

Bare som et tips om ting blir for ille;) Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...