Dolly Duck Skrevet 2. september 2007 #1 Skrevet 2. september 2007 Jeg kan ikke fordra at noen tar på magen min. Den er såvidt kommet frem (er 15+3), og er som en magnet på folk. Jeg rygger unna, men blir like perpleks hver gang noen klapper den, og det ender opp med at jeg ikke får sagt at jeg ikke liker det. Dessuten tar jo alle på "fettet' mitt, det er ingen bebis så høyt oppe... Noen som har gode tips til hva man kan si uten å fornærme eller såre de som tar på meg?? Jeg syns det er fryktelig vanskelig å si fra...
mai mammaen til to Skrevet 2. september 2007 #2 Skrevet 2. september 2007 hvem er det som tar på magen da? da jeg gikk gravid sist (akkurat blitt gravid no) så var det bare foreldrene mine og søskene mine og noen tanter som tok på magen..og noen av barna som gikk i barnehagen jeg jobbet i... helt greit for meg..
Tutla84 og ICSI turneren Skrevet 2. september 2007 #3 Skrevet 2. september 2007 Jeg liker absolutt ikke at folk tar på magen min! Har faktisk gitt ganske klar beskjed til familie og venner at magen er min! Men på jobb så er det noe som kommer bort og stikker fingeren i den, men det får jeg heller overleve......... Men prøv å si fra før noen tar deg på magen. Det har funka for min del. Det er vanskelig å si fra, men bedre det enn at du skal være ukomfortabel med at folk tar på magen. Lykke til!
Lejonet Skrevet 2. september 2007 #4 Skrevet 2. september 2007 Hater og at folk tar på magen min, som om den skulle være offentlig eie bare fordi jeg er gravid. For min del er det bare mine barn og mannen min som får ta - det er min personlige grense. Men vi er alle forskjellige. Men jeg takler ikke at bekjente kommer bort og klapper meg på magen! Det er min kropp!
kokosyklus Skrevet 2. september 2007 #5 Skrevet 2. september 2007 Vet ikke ehlt hva jeg synes om det ennå, har ikke vært i noen situasjoner der noen har tatt på magen min etter at den kom frem. Hadde en veldig rar episode med svigerfar da jeg var i uke 7:) Jeg satt i en saccosekk, dvs godt brettet sammen i sittestilling. Så kom svigerfar inn døren, Jeg har ikke så veldig nært forhold til han. Han stakk hånden ned i "brettede" meg og tok på flesket mitt og spurte hvordan babyen har det.... Jeg ble så perpleks og forstod ikke hva han hadde tenkt til å gjøre med meg. Det var SKIKKELIG ubehagelig. I mitt hode var det ennå ingen baby der, jeg var alltid så redd for SA på den tiden. Jeg ble helt satt ut altså. Det var nesten litt ekkelt. Han er verdens snilleste og var nok bare litt klønete. Vil jo vise at han bryr seg. Men gudameg, det var pinlig!
Dolly Duck Skrevet 2. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 2. september 2007 Takk for svar! Jeg ser det er flere enn meg som finner dette ubehagelig. Min svigermor har også grabbet tak i magen fra det øyeblikk hun fikk vite vi ventet (hun fikk vite det tidlig) og hver gang vi møtes. Tror nok de ser for seg babyen mye mer enn oss, så tror de at de "tar" på babyen. Sa til samboer at han skulle prøve å se for seg at noen kommer bort og klapper ham på magen. Han fikk frysninger ved tanken, og forstår følelsen min. Kanskje følelsen forandrer seg når vi blir store som tønner? =)
Anonym bruker Skrevet 2. september 2007 #7 Skrevet 2. september 2007 Jeg tar tilbake jeg... da skjønner de fleste at det ikke er så behagelig.
*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 2. september 2007 #8 Skrevet 2. september 2007 Første gang noen gjorde det på meg tok jeg to skritt bakover.. Skvatt skikkelig! Jeg synes rett og slett ikke folk har noe med å ta på magen min jeg... Hvorfor i huleste skal de det???? Nå er jeg gravid for tredje gang og har akseptert at folk gjør det.. Men jeg liker det fortsatt ikke. Om noen f.eks spør om jeg kan si ifra når ungen sparker og om de da kan kjenne, så er det helt i orden for meg. Men å ta på magen sånn helt uten videre, skjønner jeg ikke... Jeg har ALDRI vurdert å ta på en annen gravid sin mage....
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 2. september 2007 #9 Skrevet 2. september 2007 Har ikke vært så "plaget" av det ennå. Magen viser ikke så godt, men jeg må vel regne med at flere vil ta på den når den begynner å bli stor. De få som har kjent på den har iallefall spurt først. Da synes jeg det er helt greit, blir noe annet om folk bare tar seg til rette. For som flere har poengtert er det MIN kropp, og jeg må selv kunne bestemme om folk skal ta på meg eller ikke. Så stå på jenter, bare fortell folk at dere ikke liker å bli tatt på. Tror nok de fleste skjønner det når de får tenkt seg om.
Little P & D Skrevet 2. september 2007 #10 Skrevet 2. september 2007 Synes det er skikkelig ekkelt når alle absolutt skal ta på magen min, jeg skvatt veldig første gangen noen gjorde det. Synes det er helt greit at mannen min gjør det, men når min mors venninne og slike bekjente pluttselig klapper på magen min synes jeg det er veldig ubehagelig. Og det værste er at som oftest er det uten forvarsel, vi kan snakke om noe helt annet, så pluttselig får jeg en klapp på magen etterfulgt av en komentar om at jeg har vokst! Veldig frustrerende.
metteflette Skrevet 2. september 2007 #11 Skrevet 2. september 2007 Jeg sier vel egentlig veldig klart fra at fordi om magen er større så er det fremdeles min mage! Jeg sliter også med dette. Men jeg har bedt min kjære gi beskjed til sin far og søster som er de verste. Andre vet det vel, jeg tror det kan "lyse" av meg når jeg ikke liker noe. Det er utrolig irriterende, akkurat som kommentarene: Så stor du er! Er det ikke så lenge igjen nå?
3 skatter ute:) Skrevet 2. september 2007 #12 Skrevet 2. september 2007 holder ofte hendene foran magen når jeg står jeg, da kommer ikke folk durende og skal kjenne. noe helt annet når folk spør om å få kjenne når det sparker. er da oftest bare veldig nære som gjør det. andre folk får holde seg til sin egen mage. min mage synes ikke ennå denne gangen da, så ikke noe problem ennå her.
Hege & lille Hannah <3 Skrevet 2. september 2007 #13 Skrevet 2. september 2007 Jeg må si meg enig. Jeg er kjempestolt av magen min, og elsker at folk kommenterer den, men synes ikke særlig om at folk tar på den nei :/ Det er jo ganske personlig. De eneste som får lov å kjenne er samboer og hans sønn
mrss83 Skrevet 2. september 2007 #14 Skrevet 2. september 2007 jeg er blitt veldig vant til at folk klapper meg på magen...ikke pga av at jeg er gravid men jeg har bodd i utlandet et par år. og der var befolkningen der var veldig glad i å kommentere og klype der det var litt ekstra! og gikk man opp i vekt så hørte man det og fikk seg noen klapp på magen og sideflesket! nå som jeg er gravid er jeg stolt ov min lille/tjukke fine mage. men håper ikke folk kommer til å ta på den. utenom nærmeste familie da. der jeg bor er jeg nesten bare med folk fra jobben så det ville vært unaturlig for de å ta på magen min. men når jeg kommer til hjembyen min vet jeg jo ikke hvordan folk reagerer! på nettet kan man jo bestille sånne tshirts med "ikke rør" på...
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 2. september 2007 #15 Skrevet 2. september 2007 Jeg syns bare det er kos at noen tar på magen min jeg. Men vi er jo forskjellige alle sammen. SÅ du får bare si at du ikke liker det. Er jo en ærlig sak det.
CB-BabyBoy Skrevet 2. september 2007 #16 Skrevet 2. september 2007 Hittil er det kun mannen min som har tatt på magen min og det syns jeg er koselig. Liksom hans måte å ta kontakt med lille sprell på Men dersom et vilt fremmed menneske hadde kommet bort og tatt på magen min så hadde jeg sagt noe som " hva f**** holder du på med" Normale mennesker med vett i hue går da ikke bort og peller på kroppen til andre mennesker? Jeg tror jeg hadde klikka totalt hehe. Nå må jeg jo se an hvordan det blir fremover, men hittil har ingen på jobben gjort tegn til å gjøre det og det er egentlig helt ok. Men vi får se! Når det gjelder hvordan si fra, vel det kommer an på hvem det er vil jeg si. Dersom det er fremmede, så hadde jeg bare gitt beng i om jeg såret dem eller ikke - da mangler du bare vett og all folkeskikk, sorry mac. Men om det gjelder familie, så kan du jo f.eks sånn tilfeldig si noe som " jeg sier ikke dette for å såre noen eller slikt, men jeg hadde satt veldig pris på om dere ikke tok på magen min uten å spørre først og respektere at jeg sier nei"
mor.monsen Skrevet 2. september 2007 #17 Skrevet 2. september 2007 Her i huset er det kun nærmeste familie dvs mannen min, mamma og noen tanter jeg har nært forhold til som har tatt på magen. Den syns ikke så godt ennå da. Men i forige uke var jjeg besøk en tur på jobben (er sykemeldt) å da var flere av de kvinelige kollegaene å tok på magen min. Helt oppe...å der er det jo bare fett. Jeg ble småirritert å sa at det der er bare fett som har vært der hele tiden.... da kommenterte hun ene at magen er jo så hard...da smeller jeg bare tilbake med at: det hade din mage også vært hvis du ikke hadde vært på do på 4 dager! Etter det tok ingen på magen min. Det beste er vel å si ifra... jeg har en innøvd setning fra je var liten.. Stopp! Det er min kropp!
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 2. september 2007 #18 Skrevet 2. september 2007 Jeg liker IKKE at folk bare tar på magen min Er stor fra før, så jeg føler meg ikke vel med det. Da jeg var 2 mnd på vei tok mormora til sambo meg på magen og spurte hvodan det gikk. Aaangst
HeiHei. Skrevet 2. september 2007 #19 Skrevet 2. september 2007 Det har ennå ikke vært så mange som har tatt på magen min i dette svangerskapet. Syntes ikke det var noe plagsomt med vennlig klapping på min stolte mage ved sist svangerskap, så jeg regner med at familie og venner kan klappe i vei etterkvert som magen vokser. Hver sin kropp - hver sin smak.
Gjest Skrevet 7. september 2007 #20 Skrevet 7. september 2007 Jeg opplevde at noen tok på magen min for første gang igår. Hadde besøk av to kvinnelige slektninger, og så helt plutselig mens vi stod og snakket tok hun ene tak i magen min og begynte å stryke og klappe mens hun småpratet til den. Jeg reagerte instinktivt med å føyse bort hendene hennes. Tror hun ble litt såret, hvilket ikke var meningen, men jeg reagerte helt uten å tenke meg om. I fremtiden kommer jeg nok til å si ifra, siden jeg syntes det var skikkelig ubehagelig. Det er jo fortsatt min mage, selv om det bor en liten en der inne. Men jeg tror også at jeg vil synes at det er greit om folk spør om å få kjenne når den sparker, da kan jeg jo bestemme selv og det kommer ikke så brått på meg.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #21 Skrevet 7. september 2007 Kan forstå mange synes det er ubehagelig. Selv reagerer jeg ikke så sterkt på det, da det er godt ment. I mange kulturer så ser de på det som de "overfører" lykke til barnet.
zharada Skrevet 7. september 2007 #22 Skrevet 7. september 2007 Les siste Nemi-magasinet, der er det en stripe om dette
Jewel m/jente får gutt Skrevet 7. september 2007 #23 Skrevet 7. september 2007 Jeg har ikke problemer med at folk tar på magen min, syns bare det er koselig. Men nå er dette første mann da, og det kan jo hende at det blir annerledes med neste.
YumYum2 Skrevet 7. september 2007 #24 Skrevet 7. september 2007 uff.. det er ubehagelig. er det venner går det egentli greit. men fint om dem spør først. har ei på skolen min som er venninne av ei venninne som hver gang hu ser meg ska ta og dulle te den. gjorde sånn første gangen jeg møtte hu. ubehagelig når fremmede gjør det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå