Gjest Skrevet 2. september 2007 #1 Skrevet 2. september 2007 begynner og gruve meg litt pga at babyn min ikke har snudd seg enda, men pga at jeg er førstegangsfødene så har jeg en følelse av at det kan bli keisersnitt !! Noen som har vært der ??
Tibra Skrevet 2. september 2007 #3 Skrevet 2. september 2007 Hei! Jeg fødte min sønn i setefødsel for litt over et år siden. Jeg hadde mistanke om at han lå slik lenge, men jordmor klarte ikke kjenne hvilken vei han lå, så ble henvist til ul i uke 36 og fikk påvist seteleie. På sykehuset der jeg hører til er det vanlig at man føder hvis babyen ligger i seteleie ( det er god ekspertise), sålenge babyen ikke er over 4 kg og sålenge bekkenet er stort nok (tas røntgen). Jeg fikk ikke så god tid til å tenke over saken for vannet gikk 5 dager etter ul! Ved setefødsel får du veldig god oppfølging, babyen overvåkes kontinuerlig, og lege sjekker hele tiden dataene fra overvåkning (vanligvis er det jordmor som gjør dette), og man får epidural i tilfelle hastekeisersnitt. Da jeg fødte lillemann var det seks stykker inne på fødestuen, 2 leger og 4 jordmødre, så følte hele tiden at jeg var i de beste hender, og følte ikke på noe tidspunkt at det var dramatisk selv om det var så mange der. Jeg har ingen vonde følelser fra min setefødsel og hadde ikke sett mørkt på det hvis en evt nestemann skulle finne på å ligge samme vei
Tibra Skrevet 2. september 2007 #4 Skrevet 2. september 2007 Må i tillegg få med at babyen ennå har god tid til å snu seg lykke til!
Gjest Skrevet 2. september 2007 #5 Skrevet 2. september 2007 tusen takk..det var beroligende og lese =)=) Nå kan jeg også senke skuldrende )
Yellowgoldfish Skrevet 2. september 2007 #6 Skrevet 2. september 2007 Min snudde seg etter at jeg gikk til akupunktur - prøv det da vel!
Gjest Sekretøsa Skrevet 2. september 2007 #7 Skrevet 2. september 2007 Japp, jeg fødte snuppa i sete. Vanlig her også, kommer helt ann å hvilket sykehus du tilhører. Alt gikk veldig fint, mange som passer på at alt går sånn det skal på sykehuset ) Vannet gikk hjemme uten forvarsel, og hun var ute på 6 timer ) Men som de sier, de kan snu seg! Lillebror har liggi i seteleie nå helt frem til uke 37, men nå ligger han med hodet ned )
mamma39 Skrevet 2. september 2007 #8 Skrevet 2. september 2007 hei. har hatt setefødsel, begynte og få veer. Og fikk beskjed om ta sjekk på sykehuset, for se hvor langt det hadde kommet. kom inn og lå og fikk sjekk av rieer (hvor kraftige de var) og jormora gikk på vaktskifte.. og plutselig fikk jeg sikkelig vondt. gubben ringte og ringte på jordmora.Ingen kom. så han gikk ut for se, møtte på ei som egentlig skulle til ei annen som skulle ha baby. Og når hun kom inn, var føldselen i gang.og fant ut det var sete fødsel, stakk ut. og kom inn med flere. jeg ble da trillet inn på føderom, og en lege kom inn. + en del andre. Gubben ble kasta ut, ( fikk ikke smertestillende , gikk altfor for til det. Men de gjorte klart til narkose og hasteks. Men det gikk bra, ble sydd ganske mye. Men det er sikkert anderledes og føde i seteleie, når man vet om det. Da står det jo på helsekortet ditt,, men gjør det som er best for deg og babyen , lykke til. klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå