Gå til innhold

noen som har hatt en setefødsel før ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

begynner og gruve meg litt pga at babyn min ikke har snudd seg enda, men pga at jeg er førstegangsfødene så har jeg en følelse av at det kan bli keisersnitt !!

Noen som har vært der ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var inne på sykehuset i uke 33+5, og fikk beskjed om at jenta mi enda hadde good tid på å snu seg.

Jordmor eller lege vil nok virdere dette når terminen begyner å nærme seg og babyen evt ikek har snudd seg enda.

Har da lest om førstegangsfødende som har fått i seteleie her.. Det går nok i orden uansett tenker jeg.

Hos meg var det tidlig vannavgang, så det ble KS. Grunnet prematur, seteleie og ingen framgang i fødsel

Skrevet

Hei hei:)

Jeg har vært igjenom en stetfødsel, det gikk kjempe bra:) Du kan velge selv om du vil ha keisersnitt, men det blir ikke det automatisk fordi du er førstegangs... jeg hadde min første fødsel i seteleie... Men derimot hvis ungen er over 4 kg og du har forlite bekken, blir det keisersnitt... Eller om du nærmer deg termin og fødselen ikke setter igang av seg selv... De setter nemlig ikke ivgang setefødsler... Fødselen går nok kjempe greit:) Jeg syntes for å være ærlig, at setevendinga var værre enn selve fødselen...

Skrevet

Jeg fødte min første i sete, og syntes det gikk kjempebra=)

Men her var det uoppdaget da, og det gikk så fort att jeg ikke fikk målt bekken eller vurdere ks. Måtte bare hoppe i det å prøve. Og det er jeg glad for.. hadde en kjempeflott fødsel=) Hun kom 10 dager før termin, var 3720 gram og fødselen var unnagjort på under 6 timer fra vannavgang hjemme=)

Epiduralen funket aldri, revnet såvidt, måtte ha litt hjelp av tang, men slapp å bli klippet. Sprang i trapper få timer etterpå=)

Hvis legene tror att det går helt fint å for deg å føde i sete etter att de har målt baby og bekken ville jeg anbefalt deg å prøve.

Epidural er obligatorisk, og de står klar til å ta ks hvis det skulle være nødvendig.

men du har enda tid til att babyen kan snu seg og da=)

Lykke til=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...