Holly❄️ Skrevet 2. september 2007 #1 Skrevet 2. september 2007 Gutten min på 3 år har hatt høy feber fra i går til i dag.. har nesten 40 i feber nå også.Har gitt han 3 paracet i natt, men feberen stiger raskt etter at pillen slutter og virke... I forrige uke var vi på sykehuset for en sjekk av halsen hans, ble lagt i narkose og hele pakken, men han var frisk. (Sjekket pga langvarig heshet) På sykehuset var det en gutt på 1 år, som hadde gule streptokokker i blodomløpet, han hadde høy feber og var veldig slapp. Det var liksom eneste symptomene.... Kan dette ha smittet over på han?? De sa at det visstnok ikke skulle være smittefare... Gutten min er ikke som han pleier når han har feber, nå ligger han bare og sover og er kjempe slapp... ellers pleier han og ikke være plaget av feberen, selv om den har vært høy...
ApriIbaby Skrevet 2. september 2007 #2 Skrevet 2. september 2007 Ved kontakt. Direkte eller indirekte, altså via noe eller noen. Kan smitte via dørhåndtak, leker, mennesker mm.
Gjest Skrevet 2. september 2007 #3 Skrevet 2. september 2007 Høres ut som det er verdt å ta en tur på legevakta. God bedring til gutten din da:)
ApriIbaby Skrevet 2. september 2007 #4 Skrevet 2. september 2007 Hvis de er heeeelt sikre på at den andre gutten bare hadde dette i blodet skal det noe til å komme i kontakt med hans blod...., men det kan skje. Men spørsmålet blir da hvordan kom de til hans blod? Ikke utenkelig at han først hadde de et annet sted. Også er det kanskje snakk om gule staphylokokker, ikke streptokokker.....
Holly❄️ Skrevet 2. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 2. september 2007 På sykehuset sa de at det ikke skulle være smittsomt siden det var i blodet, men jeg syns det er skummelt likevel. Og det var jo en gutt som var mye i kontakt med gutten min... Jeg ser an i en times tid, blir han ikke kvikkere da, så ringer jeg legevakten... Ekkelt dette syns jeg...
Holly❄️ Skrevet 2. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 2. september 2007 ja, mulig det er staphylokokker.... var ikke sikker selv når jeg skrev streptokokker...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå