Tøysetipp Skrevet 2. september 2007 #1 Skrevet 2. september 2007 De siste dagene har hjertet slått litt urytmisk. Dvs. innimellom så føles det nesten som det stopper å slå eller slår veldig raskt. Ikke vondt men såpass ubehagelig at jeg må stoppe opp. Kan vel være stress eller noe, tenker jeg. Har noen andre opplevd det samme?
fox`y Skrevet 2. september 2007 #2 Skrevet 2. september 2007 ja har d stort sett vær dag fortiden pga at stoffskifte mitt er i ubalanse igjen.. virkelig ubehagelig for jeg blir veldig tungpust samtidlig...regulerer me medisin men etter fødselen nå er d helt jævlig. gått på medisin siden 2000 jeg da.. har du sjekket stoffskifte ditt da? kan jo være at d er for høyt....
Tøysetipp Skrevet 2. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 2. september 2007 Nei, jeg har ikke sjekket stoffskiftet. Kanskje jeg burde gjøre det. Man stopper jo automatisk til. Takk for svar:-)
Gjest Skrevet 2. september 2007 #4 Skrevet 2. september 2007 Det jeg tenker er at du kanskje får ekstraslag? Det er ganske vanlig, men det er litt uvanlig å kjenne det. Noen kjenner det godt i stressede perioder. (jeg gjorde det når jeg holdt på med skole og jobb og alt mulig annet samtidig. Fløy til lege i månedsvis uten å finne noe galt) Det som skjer i så fall er at hjertet slår 2 raske ganger etter hverandre, så venter det litt før det slår igjen, for å komme inn i riktig rytme. Hvis det venter litt lenge kan du kanskje kjenne at det svartner litt, så er hjertet fylt med mer blod enn det pleier når det slår igjen og det kan være kjempeubehagelig. Det er helt ufarlig. Gå til legen og få en ekg eller noe fr å berolige deg, men det er utrolig skjelden at unge voksne får hjertesykdommer så det er nok ikke noe farlig:)
Mø schæl! Skrevet 2. september 2007 #5 Skrevet 2. september 2007 Ja, dette har jeg opplevd - og til og med vært til legen for å sjekke ut. Jeg fikk dette ofte etter sengetid, en gang husker jeg at jeg tenkte: "Nå dør jeg!" for det kjentes ut som hjertet var i full gang med å gå amok. Da bestilte jeg legetime, og EKG ble tatt. Den viste ingenting (men for kvinner er ikke alltid EKG pålitelig, så det ble tatt blodprøver i tillegg). Jeg har også slik at hjertet ofte slår et ekstraslag, og jeg må stoppe opp og "hente meg inn". Nevnte dette for legen, men hun mente at dette var helt normalt. At hjertet slo ekstraslag var helt normalt, ingenting å bekymre seg over. Første legen mente jeg mulighens opplevde et angstanfall (kom veldig uventet i såfall, har aldri vært plaget med angst) - men lege nummer to var ikke enig i det. Hun mente at det rett og slett var helt normalt, uten at det trengte å ligge noen grunn til rette for det. Mitt råd til deg er at du bestiller deg en legetime, og får tatt EGK (det har de på de fleste legekontor) og evt. blodprøver, bare for å berolige deg selv. Det hjalp på meg iallfall, å vite at det ikke var noe galt. Lykke til :-)!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå