Gå til innhold

Hvorfor overmadrass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 2 år har aldri hatt overmadrass i sin seng og til frøkna som snart kommer har jeg heller ikke planer om å bruke dette...

men ser at mange her skal bruke det, hvorfor?

Har bare vanlig madrass med tisselaken og laken over her vi.

Er dette feil eller? Begynner jo nesten å lure nå :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt en tynn, kokbar overmadrass i babysenga bare fordi jeg tror det er litt mer behagelig for den lille - har vært litt redd for at det lett blir klamt med bare laken ned mot tisselakenet. Men nå som de er 2 og 4 ser jeg jo at det tydeligvis ikke er slik at de blir klamme av det. Så jeg tror ikke dette er så mye å bekymre seg over.

Skrevet

Vi bruker overmadrass for den kan stappes i vaskemaskinen av og til. Ikke så lett å få til det med hele madrassen (:

Også blir det liksom litt mykere og bedre støtte i madrassen tenker jeg...

Skrevet

jeg syntes d e greit også i forhold til vask men hovedgrunnen er at jeg prøvde en natt å sove på tisselakenet.. og d var jeg glad for ... er jo såååå klamt! våknet gjennombløt jeg.. så babyen min skal ikke ligge direkte på det men skal ha d under overmadrassen. Ved en bleielekasjen ol. så er d lett å vaske den...

Skrevet

ok... takk for svar :) hvor kjøper dere sånne overmadrasser da?

Skrevet

Vi har alltid bare brukt madrass og tisselaken og deretter laken og sønnen vår var aldri klam om natten.

Vi bruker det i sengen selv pga av sønnen vår kan være uheldig på natten, og synes det har vært en vanesak å venne seg til.

Jeg skjønner ikke helt den poitikken ang overmadrasser, saueskinn etc, da spedbarn ikke skal ligge for mykt pga krybbedød etc og vi putter i alt mulig av ting så de nesten synker nedi senga si, men har ikke peiling på det her så skal ikke ha så sterke meninger om det heller. Blir hvertfall bare madrass, tisselaken og laken her tror jeg som sist og han var aldri syk det første året og lever i beste velgående. Har tenkt kanskje å bruke saueskinn nå, men ikke bestemt meg enda. Jeg husker bare all den sengevasken, for han tissa ikke bare over, men bæsjen tøyt alltid opp bak oppover ryggen, og det var ikke sjelden det skjedde, så skal jeg bruke saueskinn og sende det på rens hver gang så blir det små dyrt. Tror det koster 150kr for å få rensa det herover hvertfall. Ikke sikkert det blir samme problemet med denne, så får se det ann:)

Skrevet

Vi har kjøpt overmadrass pga. hvis vi skal ett sted og sove over med babyen, så tar vi med oss overmadrassen å bruker den i reisesengen. Det er da kjente lukter til babyen i den overmadrassen som vil gi en trygghet...

Skrevet

HVOR kjøper dere disse???

og hva koster de???

må det være en sånn dyr en :-( blakk nå.....

Skrevet

Jeg kjøpte min på Barnas hus i tønsberg:) Kostet ikke så mye, rundt 600 kr :)

Skrevet

Veldig greit med overmadrass i forhold tl vask. Og ligge på tisselaken rett under vanlig laken er veldig KLAMT.

Skrevet

Du får kjøpt de der man får tak i madrasser ol.

Skrevet

Jeg kjøpte overmadrassen på Ikea, kostet bare 129 kr! Virker veldig grei!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...