Anonym bruker Skrevet 2. september 2007 #1 Skrevet 2. september 2007 heregud.... her planlegger jenter ned i 16 års alderen og bli mor??? greit de som har vært "uheldig" MEN og planlegge og få barn når man er barn selv???? jeg er 22 år, og syns at jeg er ung...heregud.....
Anonym bruker Skrevet 2. september 2007 #2 Skrevet 2. september 2007 Ja det er drøyt . Men dessverre når man er i den alderen så tror man selv at man er voksen nok til å ta slike livsbeslutninger. Jeg var selv gravid som 17 åring, så jeg vet hvor vanskelig det er med barn som får barn...
Anonym bruker Skrevet 2. september 2007 #3 Skrevet 2. september 2007 ja,husker da jeg var fjorten å følte jeg var voksen å ikke trengte foreldrene mine,ville klare meg selv (tenkte ikke på barn da) nå er jeg 32, må le når jeg tenker tilbake. men nå har jeg alltid vært bestemt og flink til å ta vare på meg selv og mine,har fem barn nå. var 22 da jeg fikk førstemann,å herregud så ung jeg følte meg:) men mamma når en er 16?? de er helt sikkert flinke og gode mødre,meen.. de bør ha litt livs erfaring før de bringer et barn inn i verden.
Lukkelukken og bebibror Skrevet 2. september 2007 #4 Skrevet 2. september 2007 Ja, det er drøyt. Man planlegger ikke barn når man er 16 år... Huff..
Anonym bruker Skrevet 2. september 2007 #5 Skrevet 2. september 2007 er ikke dere så nøye med å ikke dra alle over med en kam??? hva vet vel dere om jenter på 16 år er modne og klare til å få barn eller ikke?? det må vel bare være opp til hver enkelt? synes dere er ganske urettferdig og barnslige rett og slett!! skjerp dere!!
Anonym bruker Skrevet 2. september 2007 #6 Skrevet 2. september 2007 Lille venn. jeg ble mamma som 17 åring... Så jeg vet det meste om hva det innebærer... Og fordi om mitt barn er det flotteste i mitt liv... og jeg angrer ikke et sekund. Men nei...du er ikke voksen som 16 åring nei... Ikke voksen nok til å vite hva det innebærer !!! Fordi om ja..noen modne 16 åringer klarer ta vare på et barn.. men det er mye mer inne i bildet enn å gi det mat å kjærlighet.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2007 #7 Skrevet 2. september 2007 jeg også skjønner at man ikke er voksen når man er 16! inegn vet hva man går til når man blir gravid.. ikke om man er 16 eller om man er 30! det blir ikke slik som man tenker seg uansett, jeg mener bare at man kan ha like mye kjærlighet å gi uansett alder...og noen klarer å ta vare på og oppdra et barn selvom man er 16 år! men egentlgi ingen ting å diskuterem vi har forskjellig syn!
Anonym bruker Skrevet 2. september 2007 #8 Skrevet 2. september 2007 Greit nok at noen er mere voksne enn andre i en alder av 16, men når det kommer til spørsmålet om de er voksne nok til å ta vare på et barn er min mening nei.. !!!!! 16-åringer er jo ikke en gang gamle nok til å spille på en spilleautomat en gang..syns det setter det litt i perspektiv.. Vet det ikke er noen klar sammenheng, spilleautomater og graviditet, men det sier kanskje litt om hvor unge de egentlig er..?- altså så mener jeg de bare er barnet selv.. -jeg mener at en 16 åring ikke er klar til å få barn uansett hvor voksen denne ungdommen føler seg.. 16 år?? det innebærer jo fortsatt for mange tannregulering,kviser og fett hår!!-noe som nettopp er typiske trekk for tiden før en trer inn i de voksnes rekker... Puberteten kalles det kjære alle 16-åringer..
Lukkelukken og bebibror Skrevet 2. september 2007 #9 Skrevet 2. september 2007 Jeg sier bare at man ikke PLANLEGGER barn da jeg, har ikke noe i mot unge mødre. Er det selv jo fader Men min var ikke planlagt!
Anonym bruker Skrevet 2. september 2007 #10 Skrevet 2. september 2007 jeg kjenner jenter som har fått barn som 16 åringer, og de er gode mødre. Men det jeg tenker på er at man skal vel klare å forsørge de barna man får til verden?? Få dere utdannelse og jobb først!!!
Anonym bruker Skrevet 2. september 2007 #11 Skrevet 2. september 2007 Om en liten stund dukker det vel opp en diskusjon om at gamle damer på 30 som planlegger.
Ikkelektuell Skrevet 3. september 2007 #13 Skrevet 3. september 2007 "Om en liten stund dukker det vel opp en diskusjon om at gamle damer på 30 som planlegger." Ja, ÆSJ! *fnys*
Anonym bruker Skrevet 3. september 2007 #14 Skrevet 3. september 2007 hm.. Dette har vi visst pratet om før.. Jeg er 18 år, og jeg har planlagt å bli gravid. Ble det etter 3 mnd. med prøving, og barnet er veldig ønsket! Selv om jeg ikke har utdannelse eller mye penger, så føler jeg meg voksen, og ansvarlig nok til å ta vare på et barn. Min samboer er 32 år. Dere som skriver her; hvorfor dette voldsomme behovet etter å tråkke på andre? Hva slags perfekte mennesker er dere da? Det finnes gode mødre på 16 og 40, og dårlige mødre på 16 og 40.
cecilie15.04 *jente*:) Skrevet 3. september 2007 #15 Skrevet 3. september 2007 hm.. Dette har vi visst pratet om før.. Jeg er 18 år, og jeg har planlagt å bli gravid. Ble det etter 3 mnd. med prøving, og barnet er veldig ønsket! Selv om jeg ikke har utdannelse eller mye penger, så føler jeg meg voksen, og ansvarlig nok til å ta vare på et barn. Min samboer er 32 år. Dere som skriver her; hvorfor dette voldsomme behovet etter å tråkke på andre? Hva slags perfekte mennesker er dere da? Det finnes gode mødre på 16 og 40, og dårlige mødre på 16 og 40.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2007 #16 Skrevet 6. september 2007 hei kjere deg eg e 16 har IKKE planlagt, det er INGEN på resturang og matfag (der 50% er 16 åringer) har regulering og ikke noe serlig med kviser... hehe fett hår kor hr du det i fra???
sisseli Skrevet 7. september 2007 #17 Skrevet 7. september 2007 får dere noen glede av å rakke ned på andre? hva vet vel dere om hvor gode mødre 16åringer kan bli/være? var selv 16 da jeg fikk mi jente. og ja jeg slutta utdannelsen min.... men... kun for et år! jenta mi var ikke planlagt, men har ALDRI noen gang angret! klart en ikke helt vet hva en går til! det vet INGEN! selvfølgelig må en klare å ta seg av barnet på alle måter, med omsorg/kjærlighet og materielle ting. som ung mor får en hjelp (jeg var også alene). i dag er jeg ferdig på skolen, gikk ut med en snitt på 5,7. så hvis en vil , så kan en klare det! jenta mi har det bra, er en fornøyd liten solstråle på 4 år! er enig med den som startet innlegget her at man ikke bør planlegge å få barn så tidlig. men dere andre sier at jenter på 16 ikke er gode nok, og det er FEIL!!!
cecilie15.04 *jente*:) Skrevet 8. september 2007 #18 Skrevet 8. september 2007 Det er noen som føler en tilfredsstillelse av å hakke ned på andre. Kanskje de har dårlig selvtillit eller samvittighet selv og derfor prøver å bøte på det med å sparke nedover. Ikke vet jeg. Sånne mennesker interresserer meg svært lite.
Jelly Belly Skrevet 8. september 2007 #19 Skrevet 8. september 2007 Jeg tror fult og helt at 16 åringer kan bli fantastiske mødre. Men jeg synes det er trist at de aldri skal få oppleve og bare være seg selv. Livet deres går fra og være barn til å ha barn. De får aldri oppleve ungdommen som en tid for å bli kjent med seg selv.. Men jeg sier igjen, jeg dømmer ingen og tror fult og helt på at de kan klare morsrollen like bra som en på 30!! Som en sa over her, ingen vet hva de går til..
EtMirakel Skrevet 8. september 2007 #20 Skrevet 8. september 2007 Jeg blir litt skuffa når leser alle fordommene deres mot unge mødre, mens jeg også kan forstå dere på en annen måte, men hvem kan virkelig si hvem som kan ta vare på ett barn og være en god mor og hvem som ikke kan! er det virkelig alltid sånn at en på 30 kan det bedre en enn på 16? vanligvis spiller livserfaring inn osv, så mange ganger er det jo sånn, men man kan ikke ta alle under en kam heller, selv er jeg 18 år og gravid med mitt første barn som ikke var planlagt, men så utrolig ønsket og velkommen når jeg fikk vite at jeg var gravid, kanskje jeg er ung, men jeg kan vel ta ansvar fordet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå