Anonym bruker Skrevet 2. september 2007 #1 Skrevet 2. september 2007 Dere stemødre burde virkelig få hodet opp av sanda ... Er ikke alle biomødre som vil ha tilbake eksen , han er nå deres.. og værsågod... Er en grunn til at det ble slutt... Prøv og se det litt fra biomors side... Kan godt hende det snart er dere selv som blir skilt.. og da kommer dere til å se hvordan det er.. Ikke lett og sende sitt barn til en annen dame og sikkert en idiot av far.. Bare vent å se selv...
Anonym bruker Skrevet 2. september 2007 #2 Skrevet 2. september 2007 Ja, det er så lett og sitte på sin høye hest og si at biomor lager så mye bråk for ditten og datten!Og faren har startet en ny familie, der det er naturlig at stebarnet ikke er en del av..Men bare vent til det eventuelt er deres barn som står i en slik situasjon!Da kommer dere stemødre til å virkelig kvesse klørne!
Anonym bruker Skrevet 2. september 2007 #3 Skrevet 2. september 2007 Akkurat !! Det er så lett for dem , for de sitter ikke alene med barn . De har et hjem og en mann. Men er ikke sikkert det varer for evig skjønner dere stemødre... da sitter dere der å klager over at eksen ikke bryr seg nok om deres barn.................
Lassi83 Skrevet 2. september 2007 #4 Skrevet 2. september 2007 Nei det er alltid to sider av en sak, og jeg tror heller ikke det er enkelt for biomødre å sende barnet sitt til far og ny dame. Men når du sier "en idiot av far", så får jeg en følelse av at du kanskje har litt feil holdning? Hvorfor snakker du slik om han? Var det han som gikk ut av forholdet eller omvendt? Tydligvis er det bittert mellom dere, og det merker jo et barn. Siden du fikk barn med han og det tydligvis er enda en jente der ute som ville ha han, så er han vel kanskje ikke så idiot av far da? Det er to sider av den saken også. Men jeg vet ikke hva som har skjedd og ikke, så jeg kan ikke angripe det. Syns bare en del biomødre snakker stygt om fedrene, og håper dere for guds skyld ikke gjør dette så barna hører det. Jeg vet at de fleste fedre gjør så godt de kan. Men det er sjelden godt nok. Og til anonym over her: "Det er så lett for dem, for de sitter ikke alene med barn" ? Hallo, det er ikke så fordømt lett for stemødre heller. Håpet du kanskje hadde fått med deg det på dette forumet til nå. Og det er ikke alle biomødre som sitter alene med barn, mange har faktisk ny kjæreste de også. Alt er ikke svart/hvitt kjære deg...
Anonym bruker Skrevet 2. september 2007 #5 Skrevet 2. september 2007 Så dere ønsker å sende enda flere skilsmissebarn ut på markedet, ja, det var jo nobelt av dere. Hvis barnet ditt har en idiot av en far, hvem sin skyld er egentlig det? Sannsynligheten for at barnet da enten har en like stor idiot av en mor eller fullstendig hjernedød mor som ikke vet å velge far til sitt barn (Det viktigste valget du gjør på vegne av ditt barn.) DUSTER!!!!
ana baroma Skrevet 2. september 2007 #6 Skrevet 2. september 2007 Jeg skjønner mange mødre som har vansker med å slippe ungene sine til en stemor, det jeg derimot ikke skjønner, er når de snakker nedsettende om far/stemor, stikker kjepper i hjulene for samvær og er direkte ondskapsfulle og vanskelige når det gjelder å skape et godt forhold mellom far og barn. Det er der jeg mister respekten!
Anonym bruker Skrevet 2. september 2007 #9 Skrevet 2. september 2007 Selvfølgelig er dere enige i det... Dere er jo stemødre selv,, og vet ingenting om en biomors liv... Greit, faren trenger ikke være en idiot ... kanskje jeg overdrev litt der. Men noen ganger er han virkelig det , og jeg valgte ikke en idiot, han ble det etterhvert..!! Og det kunne aldri falle meg inn å snakke stygt om faren til barna mine foran dem.. Og aldri har jeg med villet "ødelegge" for den nye familien... Men ofte så er det visst slik at den nye stemoren ser det som om jeg ødelegger livene deres når jeg sender barna mine dit....
Helene Harepus Skrevet 2. september 2007 #10 Skrevet 2. september 2007 Kanskje du vet ikke heller så mye om en stemors liv? Selvom ikke du snakker stygt om faren til dine barn, eller vil ødelegge ting for den nye familien, så tro meg når jeg sier det, det finnes mødre som gjør det..
Anonym bruker Skrevet 2. september 2007 #11 Skrevet 2. september 2007 Ja selvfølgelig finnes det slike biomødre som bare tenker på seg selv. og ikke klarer sette barna sine først, fordi de er så sjalu. Det vet jo alle. De finnes ja. Men jeg er faktisk både biomor som sender barna mine bort. og stemor som får min manns barn til meg..
Anonym bruker Skrevet 2. september 2007 #12 Skrevet 2. september 2007 Jeg tror vi alle sitter her og dømmer ut fra hvilken situasjon vi selv er i. Er man en biomor med en stemor fra helvete, gir man råd ut fra sin egen situasjon og ikke nødvendigvis et objektivt råd. Det samme gjelder selvfølgelig alle de som mener at de må forholde seg til verdens verste biomor. det betyr ikke at det ikke finnes oppegående steforeldre eller biomødre der ut. Jeg håper iallefall vi kan lære litt av hverandre her inne. Jeg er selv stemor, og har lært mye av hvordan biomødre tenker, av å være her inne. Lise:)
Lassi83 Skrevet 2. september 2007 #13 Skrevet 2. september 2007 Men anonym, hvis du er både biomor og stemor, så opplever du vel kanskje litt det å ha en eks som styrer deg og mannen din da og måten dere gjør ting på? Føler du ikke det litt nedverdigende at en annen kvinne bestemmer måten dere skal gjøre ting på?
Anonym bruker Skrevet 2. september 2007 #14 Skrevet 2. september 2007 Ja mannen min har en eksdame som må sende barna sine til oss... og det er ikke så lett for henne,,, men jeg vet hvordan hun har det !! Så jeg hater henne ikke for sjalusien hennes.. Det er normalt. Men selvfølgelig kan ikke min mann la henne bestemme noe over oss ! Og det er det som er saken at fedrene må si ifra. Jeg kan sette meg i hennes situasjon , fordi jeg er i hennes situasjon.. så jeg dømmer ikke henne,, som dere gjør med deres biomødre...
Lassi83 Skrevet 2. september 2007 #15 Skrevet 2. september 2007 Hvis far sier i fra så blir STEMORA mistenkt for å stå bak å styre, ELLER far blir kalt "idiot" som så mange biomødre slenger ut om far på dette forumet. Mange av oss dømmer heller ikke i utgangspunktet biomor, MEN når hun går over en viss grense så blir man provosert! Jeg kan OGSÅ forstå at det er vanskelig å sende barnet sitt til far og ny dame, MEN det er ingen unnskyldning for å ikke vise respekt osv. Det med å sette seg inn i hverandres situasjon går begge veier! Og som sagt, hvis biomor kan respektere mer hvordan far m/ny familie ordner og gjør ting, uten å blande seg for mye, så ville stemor fått mer takhøyde og respektert henne tilbake. Du sier det er normalt for biomor å være sjalu?? HVA er hun sjalu PÅ? Det er jo det så mange stemødre føler, men som biomødre nekter for at de er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå