Gå til innhold

Hva bruker dere av kosttilskudd?(Samme som 2 tri.)

Anbefalte innlegg

Skrevet

God morgen alle sammen:0)

Jeg har i noen uker nå brukt tran daglig og lurer på om jeg burde ta noen vitaminer utenom eller bare fortsette med dette?

Er veldig nygjerrig på hva dere tar av kosttilskudd og hva dere vil anbefale.

Jeg er forresten 22+1 uker på vei i dag.

Håper dere får en strålende dag:0)

Klem:0)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JM mi er mest opptatt av om eg tar omega3/tran så det tar eg pluss jern da etter uke 20 pga der eg låg i s-ferritin på første kontroll

Skrevet

jeg tar Omega3 og C- vitaminer.

Skrevet

ville heller anbefale deg en god multivitamin, og ren omega 3 (ikke tran, siden tran inneholder a og d vit) a vit kan fort overdoseres, og det er ikke bra for fosteret!

selv bruker jeg høykonsentrert omega 3, ca 3 g daglig, multivit fra helsekosten (de er oftest mer lettopptagelig enn de billige i butikken)

så tar jeg kalk, så babyen ikke stjeler kalken fra mine lagre (som er beinbyggninga mi!)

ellers, jern mot jernmangel (har blitt påvist jernmangel) og litt b vit fordi jeg er veggis, og får lite b 12 i kosten!

Skrevet

hei,jeg tar kun omega 3,har gjort det hele sv. å det har jaggu hatt positivt innvirkning på meg,skinnende hår,sterke negler (har faktisk lange nå:) huden e kvise fri og blank (jeg har atopisk eksem til "vanlig") så omega 3 skal jeg fortsette med etter sv å:))

Skrevet

Naturlig omege 3 her,inneholder litt 6 og 9 også.+multivitamin tablett m.folat.Ellers drikker jeg mye mere melk enn vanlig da ungen trenger veldig mye kalk til oppbygning av skjelettet sitt,kjempeviktig å samtidig ta D-vit.ellers klarer ikke kroppen å ta opp i seg kalken godt nok.C-vit bruker jeg bare hvis jeg kjenner det er anløp til blærekatarr,det surgjør urinen slik at bakteriene får dårlige levekår.Jern har jeg ikke hatt bruk for,har et veldig godt jernlager på 29.

Ellers har jeg tatt bringebærbladkapsler siden uke 35.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...