Gå til innhold

Endre søvnrutiner

Sanasol har 2 herlige jenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lurt på om vi skal prøve å gjøre om leggetiden til Mia fra 18:45/19:00 til 19:30. Hun blir så sykt trøtt på babysvømminga og hyler som en stukken gris i garderoben, både før og etter svømming. Tror hun blir redd i garderoben og det blir ekstra ille fordi hun er så trøtt. Er det mulig å endre og hvordan bør jeg gå frem? Skal jeg legge inn en ekstra dupp rundt 18? Jeg lot henne sove 17 til 17:30 før svømminga sist, men det hjalp ikke. Eller får jeg bare leve med det? Tips mottas med takk ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Camilla har jo leggetid alt mellom 19 og 20 hver dag.

Men når jeg vil at hun skal legge seg litt senere så legger jeg inn dupp 17 - 18 tiden, om hun da sover til klokken 19 er helt greit, hun sovner fortsatt fint til kl 20 :-)

Det jeg har funnet ut er iallefall at det ikke skader om de sover litt for mye en dag, hun er mer grei å legge om hun har sovet mye enn om hun har sovet for lite.

Ikke så mange gode tips da...men om du vil og dere gidder så kan du jo komme hit med vogn og Mia, så triller vi en tur før babysvømmingen? Da får de sovet litt rett før, og kanskje er mer fornøyde :-)

Jeg pleier å trille herfra og bort til babysvømmingen, går kjemperolig så det blir en tur på ca 45 min. så kommer David etter med bilen :-)

Skrevet

Godt spørsmål! Slet også med det da vi gikk på babysvømming før sommeren. Maja er skikkelig kveldstrøtt hun også. Så hun ble def den som hylte høyest i garderoben etterpå! Etter hvert ble jeg veldig effektiv i dusjing/tørking/påkleding :-)

Det er jo ikke noe moro med den hylingen, men etter hvert vil vel Mia bli mer vant til situasjonen, så da blir hun kanskje roligere også...

Men sorry, ingen tips til hvordan man får leggetiden forskjøvet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...