Gå til innhold

Er det noe som heter FOR MYE kynnere...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

NYTT 00:38 2.09.2007

Siste uka har det vært direkte plagsomt, magen strammer seg så jeg må stå bøyd ei lang stund før det løsner, dette skjer nå oftere og oftere. Kan nå bare være på jobb et par timer før det begynner, og så er det sånn hele dagen hvis jeg ikke slapper av. Jobber fullt og det er travelt så en ikke får satt seg ned hele dagen innimellom.

Legen mener det ikke er noe sykdom å være gravid og det er ingen vits i sykemelding...jobber i helsevesenet og det går i ett...

Bare lurte på om dette var en uheldig utvikling som kan ende med tidlig fødsel..? Eller er det bare å bite tenna sammen og stå på?

Bare jeg gikk til postkassa nå i kveld så var det på an igjen.Får nesten angst...

d.nissen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke.Men tror ikke man skal ha kjempemasse kynnere hele tiden.Min venninne ble sykemeldt tidlig pga dette.Fordi ikke de skulle utvikle seg til rier..Jordmoren min sa også at kynnere er normalt , men man skal ikke ha det hele tiden.Kansje du bør gå til en annen lege?Evt jordmor?Er så dumt når ikke legen tar en alvorlig.Gå til noen andre hvis du er bekymret.Du kjenner din kropp best.Lykke til:)

Skrevet

Jeg jobber også i helsevesenet og ble sykemeldt 40% nettopp pga dette... Fikk også beskjed om å jobbe mer administrativt, og ikke være så mye i pleie og stell...

Skrevet

Akkurat... jeg jobber i hjemmesykepleien så jeg er pent nødt til å farte rundt, inn og ut av bil hele dagen. Føler ikke dette er noe greit lenger, men jeg er alene sykepleier så det er ingen til å ta min jobb.

Huff jeg hater å gå til lege, har time i morgen men han sier sikkert at jeg skal fortsette å jobbe, og så ender det med at jeg føder i dusjen til en pasient...

Skrevet

har du stressende jobb, og mye kynnere, er det vanlig å bli sykmeldt, enten halvt eller helt!

har selv mye kynnere, og er sykmeldt fra min lille deltidsstilling, og går bare på skole nå, jm er helt enig i at jeg ikke burde jobbe (har også stressende jobb)

hvis du ønsker å jobbe mindre, eller å bli sykemldt fult, kan du jo prate med din jm, og få henne til å anbefale sykmel til legen, siden han ikke vil sykmelde deg.

det å ha mye kynnere er egentlig ikke farlig, men ubehagelig, og mange jm ville tatt det som et tegn på å roe ned litt!

det er når kynnerne blir regelmessig, du skal ringe føden, for det er ikke bra! så når de står på som verst, ta tiden!

Skrevet

Har masse kynnere, og har vært til flere ul pga av det. Legen har forbudt meg å gå. All form for trening eller bevegelse nå skjer i basseng. Jeg må til og med kjøre til jobb som ligger 200 m unna. Dette da jeg bor øverst i bakken og jobben ligger nederst i bakken. Har fått tilpasset jobben min nå. Jeg jobber som lærer i 50% og med akivering 50%. Det er viktig å lytte til kroppen sin. Så lenge de ikke varer for lenge, 20 min etter hva jordmor sa, så er det greit.

Sett deg ned når de kommer og la kroppen få hvile litt.

Skrevet

Hei

Jeg er nå 100% sykemeldt pga dette. Alle har kynnere, men de skal ikke være hele tiden, de skal ikke være vonde og de skal ikke være regelmessige. Er de det er det stor sjanse for å gå over i fødsel. Jeg har fått bricanyl, en medisin som stopper sammentrekningene. Har hjulpet meg masse. Jeg vil anbefale deg å ta det seriøst. Dersom legen ikke hører på deg, så ring føden for en sjekk. Jeg kom rett inn på kontroll og det var de som gav meg medisin og sykemelding!

Lykke til!

Skrevet

Kynnere i seg selv er egentlig bare helt fint det! Bare ikke når de blir vonde og for hyppige. Da kan det tyde på stress og overarbeiding og kan videre utvikle seg til premature rier. Jeg ble selv sykemeldt i uke 26 i forrige svangerskap pga hyppige og vonde kynnere. Denne gangen har jeg også fått beskjed av jm om at når kynnerene er begynt å bli vonde og hyppige igjen så er det på tide å ta det med ro..... Denne gangen er jeg sykemeldt for bekkenløsning så da har ikke kynnerene vært et så stort problem.. (...og hehe nei, jeg er ikke fullt så hypokonder som jeg kanskje høres ut - jeg synes ikke det har vært særlig artig å være sykemeldt...)

Så svaret til deg er: JA det er noe som heter for mye kynnere... Når du ikke fram hos legen og du er kommet et stykke på vei så kan du jo ringe føden for å høre hva de sier der... Lykke til;)

Skrevet

OK... takk for mange fornuftige svar!

Jeg er bare en sånn person som helst ikke skal bry noen eller klage, men akkurat nå så vil jeg dette skal gå bra, så jeg tar ikke sjanser her.

Får høre hva han sier, og heller ringe sykehuset hvis min lege mener jeg skal fortsette i samme tempo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...