<3 + <3 + ? Skrevet 1. september 2007 #1 Skrevet 1. september 2007 Vi var på Ikea i dag og det var sinnsykt mye folk. før vi skulle gå måtte lillegutt ha mat. Det var fullt overalt, ikke et benkhjørne ledig engang. Så for å slippe å amme stående gikk jeg på stellerommet, det er jo stoler og greier der. Det var heller ingen kø da. Dette tok ikke lang tid, da lillegutt bruker maks 5 min på å spise seg mett. Gjetter at hele greia tok 6-7min. Da jeg kom ut sto det ei dame der med en unge på armen, hun hadde pakka ut bleier og alt hun trengte, og var tydelig sur. Hun kunne jo ikke vite hva jeg hadde brukt rommet til, men syntes sikkert jeg var treg. Var dette hensynsløst av meg eller?
palia Skrevet 1. september 2007 #2 Skrevet 1. september 2007 har gjort det selv flere ganger! når jenta var liten gikk jeg ofte på stellerom og lignende og ammet for ville ikke amme ute blant folk i begynnelsen. har også ventet lenge på å få komme inn på stellerom så er nok mange som gjør det!! er jo ofte at en må vente lenge på folk på do også, vet jo ikke om noen har akutt diare eller noe... så syntes ikke det er hensynsløst jeg da, men pleier som regel å forte meg mest mulig når jeg gjør sånt.
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 1. september 2007 #3 Skrevet 1. september 2007 Jeg har ammet etpar ganger på stellerom,og jeg tar den tiden jeg/vi trenger. Somler ikke altså,men har ikke veldig hastverk. Driter i at noen står utenfor og er sure..
Hannahs-mor06 Skrevet 2. september 2007 #4 Skrevet 2. september 2007 Nei, vet du hva! det må da være lov! hvis man ikke kan amme der,så får de se å lage et ammerom da! folk reagerer jo når man ammer offentlig også, så det blir llksom feil uansett hva man gjør.. Men selv bruker jeg stellerom som ammerom;)
mumbo Skrevet 2. september 2007 #5 Skrevet 2. september 2007 Nei ærlig talt, det er da helt lov. Det er til og med meningen, det er derfor det står stol der inne. Stolene som står ute i "ammekroken" i restauranten derimot (Furuset), de tipper jeg er valgt ut av en mann eller av noen som aldri har ammet. Helt umulige å amme i, og jeg har aldri sett noen amme der. Men på Ikea er det helt greit å amme overalt ellers i restauranten også da, så sant man selv er komfortabel med det.
Mille** Skrevet 2. september 2007 #6 Skrevet 2. september 2007 Ja, men det var på et stellerom man ikke kunne låse døra på, så det kom inn ei mor å skiftet bleie mens jeg ammet. Syns ikke dette var hensynsløst, ungen må jo få mat!
Sessa ruger igjen... Skrevet 2. september 2007 #7 Skrevet 2. september 2007 Ikke hensynsløst, men jeg har selv vært den dame på utsiden av døren, med grinete kålorm med bæsj i hele baken på armen. Var ikke spes blid jeg heller for å måtte vente, men mest pga situasjonen og ikke på hun som satt og ammet. Synes liksom at løsningen med ammerom og stellerom i ett blir litt dum, når man kan låse døren. Må da være mulig å kunne komme inn og stelle mens en ammer eller amme når noen steller... Skjønner at ikke alle er like komfortable med å sitte helst å amme, men personlig synes jeg det er lettere og greiere å amme hvor som helst enn å skifte bleie hvor som helst...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå