Anonym bruker Skrevet 1. september 2007 #1 Skrevet 1. september 2007 Min forrige var nesten 5 kg. Fødselen stoppet opp, sannsynligvis mest fordi han lå litt feil med hodet, så det ble keisersnitt til slutt. Har i ettertid tenkt med skrekk på hvordan det ville vært å presse ut en såpass stor krabat (er ikke spesielt stor selv). Nå skal jeg snart føde igjen, og lurer på hvordan det vil bli. Det tegner til å bli en stor unge denne gangen og, men hodeomkretsen er ikke spesielt stor. Tenker likevel på revning & skrekk & gru. Tenker også på andre komplikasjoner og risiko for barnet, men lege har beroliget meg på dette området. Noen som har erfaringer med å føde store unger vaginalt? Har dere sluppet unna uten varige men...? Håper på positive innlegg...
strekkmerketrollet Skrevet 1. september 2007 #2 Skrevet 1. september 2007 hei du! Har ikke fått stort barn selv, men venninda mi fødte ei stor jente for snart 2 år siden. Hun var 4950gram og 55cm. Hadde en helt normal, fin fødsel, og revna ikke NOE!! Ikke har hun el jenta hatt noe problemer i etterkant heller
Skal bli Mamma - igjen ! Skrevet 1. september 2007 #3 Skrevet 1. september 2007 Dytter. Lurer jeg og ja.. Jeg fikk og en stor jente sist 4,5 kg, endte i keisersnitt det og, venter stort barn denne gangen og , kvir meg til en vaginal fødsel... så føler med deg ja .....
bringebærjenta-4.jenta Skrevet 2. september 2007 #4 Skrevet 2. september 2007 Min første veide "bare" 3810 og min andre veide 4580. Husker det var mye tyngre å presse ut den største, men når først hodet var ute gikk resten greit. Revnet litt (2 sting) på hun minste, mens jeg ikke revnet i det hele tatt på hun største. Tror ikke du skal bekymre deg for størrelsen på ungen, så lenge bekkenet ditt er stort nok går det vanligvis greit.
Josefine78 Skrevet 2. september 2007 #5 Skrevet 2. september 2007 jeg fødte en på 5020g og 55 cm lang sist. Måtte nesten ikke sy og det hele gikk veldig fint. Skuldrene satt fast, men opplevde ikke det som traumatisk. Fikk et tips fra jordmora jeg gikk til oppfølging hos om å kjøpe meg en olje på apoteket, ta olje på to fingre, stikke opp i skjedeåpningen og dra forsiktig bakover mot endetarmsåpningen. Dette skulle være med på å forbedre huden til at den skulle strekkes. Ikke vet jeg om det var utslagsgivende, men jeg sydde nesten ikke ihvertfall. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 2. september 2007 #6 Skrevet 2. september 2007 Har dere som har født stort barn før fått noe mer oppfølging enn elllers siden dere sånn ca vet at dere får et stort barn igjen??
strekkmerketrollet Skrevet 2. september 2007 #7 Skrevet 2. september 2007 mener det er vanlig praksis at en blir sendt til vekst estimering ja.. Det ble i allefall venninda mi.
*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 2. september 2007 #8 Skrevet 2. september 2007 Min første var 4,3.. Ikke akkurat diger,men diger nok. Hun satt fast et par timer før de fikk løsna ungen og jeg revna som fy... Skal ha selvvalgt ks denne gangen. Tør ikke normalt, de sier jo at ungene blir større for hvert svangerskap..
Anonym bruker Skrevet 2. september 2007 #9 Skrevet 2. september 2007 Hei, det var jeg som startet tråden. Ja, har fått mer oppfølging enn tidligere siden det ble keisersnitt sist (jeg ba om dette på rutine-ul). Har vært til to ekstra ul-undersøkelser på sykehuset og sett på størrelse og leie, sist i uke 36. Går imidlertid for å prøve vaginal fødsel igjen, da legen mente det var liten indikasjon for keisersnitt, selv om ungen nok blir stor... - det er forresten visstnok svært vanskelig å anslå dette nøyaktig utfra ultralyd. Har også blitt forespeilet tettere oppfølging under fødselen enn sist, slik at ks evt blir utført tidligere hvis fødselen stopper opp (lå i over 30 timer etter ankomst på sykehuset sist uten at ungen kom langt nok ned til å prøve å få han ut med vakum, ingen pressrier heller). Håper at alt går bra denne gangen...! Her var iallefall en del positive innlegg, så det ser iallefall ut til at det ikke er noen umulighet..!
Anonym bruker Skrevet 2. september 2007 #10 Skrevet 2. september 2007 Det er vanskelig å si på forhånd hvordan det vil gå. Jeg fødte et barn på 4,8, og det gikk ikke særlig bra. Her om dagen sto det om ei som fødte en gutt på ca 5,9 på sykehuset her, og hun syntes ikke det var noe å snakke om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå