Anonym bruker Skrevet 1. september 2007 #1 Skrevet 1. september 2007 Er det da samme hva slags merke det er? Det er jo så dyrt fra feks nøstebarn, mens ull fra H&M eller sparkjøp er billigere.... Er 100% ull like bra om bodyen koster 500 eller 100 kr? Og hva med det de har på kubus, som har 100% bommull innside og 100% ull utside....er ikke ullens hennsikt borte da?
Willy Wonka Skrevet 1. september 2007 #2 Skrevet 1. september 2007 Jeg har kjøpt ull for første gang i dag til min baby (har ikke født han ennå). Opplevde kjempe forskjell på de like bodyene, selv om var av 100% ull. Valget falt på Joha. Det var den som var mykest, og føltes som ikke ville klø etc. Jeg kan heller ikke helt skjønne ullplagg til baby med bomull på innsiden... Har hørt mye bra om det fra Sparkjøp, men nå prøver jeg ut ullbodyene fra Joha og Nøstebarn som jeg også har investert i. Jeg er selv "allergisk" mot ull, derfor kjøper jeg etter hvordan det føles.....driter litt i pris akkurat på disse plaggene. vil ikke at det skal føles ubehagelig på babyen min. Likte ikke ull-bodyene jeg fant på Cubus. Virket stive og ekle.
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 1. september 2007 #3 Skrevet 1. september 2007 syntes de ullbodyene fra peanuts blir raske ødelagte. men jeg liker veldig godt de janus bodyene=)
så var vi 4 Skrevet 2. september 2007 #4 Skrevet 2. september 2007 100% ull er ikke det samme uansett hvor du kjøper det, men det er unødvendig å bruke 4-500 kr på en body. Og sparkjøp sitt ulltøy er veldig bra, men små strl. Den ulla med bomull inni er bra den og, gutten min har brukt det mye. Og barn med f.eks. atopisk eksem skal ikke ha ull direkte på kroppen og da er jo disse veldig bra å bruke. Ull varmer uansett, men det blir sikkert ikke like varmt.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2007 #5 Skrevet 2. september 2007 jeg har nesten bare brukt ulltøy med bomull på innsiden til min gutt. Jeg tåler ikke ull selv, derfor har jeg kjøpt ull med bomull, vil ikke at han skal få sånn kløe som jeg gjør av ull. Denne ullen holder på varmen, men er sikkert ikke like bra hvis klærne blir våte. Men de er utrolig myke og gode, og han holdt seg varm i de i vinter:-) mange babyer som har tørr hud og da vil bomullen være mildere mot huden. Klærne er lagt i ett, slik at det kjennes ikke som to lag:-)
lifa og Eline Skrevet 2. september 2007 #6 Skrevet 2. september 2007 Det er stor forskjell på ulla. men ikke derav sagt at de dyre er så mye bedre enn de billige. MEN det som er VIKTIG å huske på er at feks. Nøstebarn sin ull er ubehandlet mens feks. janus, tom og trine kommer ikke påflere navn i farten. Er behandlet. Når ulla er behandlet legger det seg ett tynt tynt plastlag på ull trådene noe som gjør at en blir ikke like god som ubehandlet ull. Ubehandlet ull regulerer kropstemperaturen derfor bedre. Jeg brker mye ull selv og velger derfor den ubehandla ulla til Nløstebarn når jeg nå har kjøpt ull til min datter.
SkRuLLa,Synnis&SpiRa Skrevet 2. september 2007 #7 Skrevet 2. september 2007 får kjøpt ubehandlet ull-klær på barnas hage.no også, ikke riktig så dyrt som nøstebarn sitt. ikke såååå bra kvalitet, synes det nupper seg litt fort, men så lenge ulla er ubehandlet så er det greit=) synes deffinitivt nøstebarn sitt ulltøy er best, sjøl om det er stive priser. har hatt både cubus sitt og noe ull fra der man selger name it klær, husker ikke merket, fra h&m, men synes de mistet fort fasongen og holdt ikke så bra på varmen som nøstebarn. om en kjøper body og pysjer i noen str større en barnet er, så holder de hele vinteren, selv om man bruker de masse! så da trenger man ikke kjøpe nytt når halve vinteren er gått, og vips så er det ikke så ille å bruke 300 på en body likevell..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå