Gå til innhold

KALDE HENDER!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min blir iskald på hendene om natta, ligger selvsagt med armene utafor dyna. Hun er godt kledd med pysj, pledd og dyne, fortsatt like kald. Prøvd å ha på henne votter, disse falt av. har også prøvd med lue, fortsatt like kald på hendene. Noen andre gode råd? Forsøker å ikke ha det alt for kaldt på soverommet, men vi kan ikke ha døra oppe om natta, da kommer katten inn og legger seg i senga til vesla, så det blir litt kjølig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig. Ikke kle hjel ungen :) Rart de ikke sier fra om det på sykehuset. De små har dårlig blodsirkulasjon i hender og føtter, nettopp fordi de er små. KJenn etter i nakken/ryggen om temperaturet er ok. For varmt er kjempeubehagelig, de takler det dårligere enn for kaldt:)

Skrevet

Det er vel bare en ting å anbefale her tror jeg, og det er å anskaffe en liten panelovn til å montere på veggen. Eneste måten å få opp temperaturen på soverommet, slik at hun ikke blir riktig så kald som hun blir nå.

Jeg antar at hun er såpass stor at hun selv tar opp hendene, selv om dere legger de under dyna.

Skrevet

Hun kjennes helt passe varm ellers på kroppen, og hun legger hendene utafor dyna selv ja.. Når det gjelder panelovn, så kan vi ikke ha det varmere på rommet, da blir det for varmt til oss to andre som ligger der.. Jeg synes ikke det er godt å sove i et rom som er over 20 grader.

Skrevet

Tenkte mer på 17-18 grader kanskje. Om hun da fortsatt er litt kald på hendene, så gjør det ikke noe. Det bedrer seg etterhvert som hun blir eldre og får bedre blodomløp.

Skrevet

Alternativt hvis dere ikke klarer å ha 17-18 grader heller, kan jo være å la henne få et eget rom.

Gjest Ut på tur
Skrevet

Dette tok jeg opp med helsesøster forrige dagen da hun var på hjemmebesøk. Vi sover med vinduet oppe (hele året)

Vi har ikke gjennomtrekk.

Vesla sover altid med hendene oppe ved hodet. Jeg spurte om vi skulle ha votter på. Det sa hun vi ikke behøvde. Det ble det bare uro av når de ønsker å sutte litt på hånden. Kalde hender og føtter er helt vanlig sa hun.

Man skal heller ikke ha lue på de små ...

Skrevet

Hei HI

Viktig at de ikke sover med lue inne om natten.

Selv om babyen er kald på hender og føtter betyr det ikke at babyen din fryser. Viktig at du ikke "kler ihjel" selv om kalde hender.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...