Gå til innhold

Jeg trenger virkelig hjelp!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått urinveisinfeksjon, kjennes ut som om jeg tisser ut piggtråd. Dro på legevakta ved st.olavs i trondheim...men der må jeg vente i flere timer for å komme inn. flere pasienter sa de hadde ventet i over 4 timer. Jeg vet seriøst ikke hva jeg skal gjøre... noen som har gode råd???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikk MASSE vann, hvis ikke du ikke får kommet deg til lege nå, så er det det eneste jeg kan anbefale i hvertfall. En går naturligvis mer på do av det, men det hjelper seg etterhvert.

Skrevet

drikk masse appelsinjucie. Det gjør urinen sur og bakteriene dør. Tar litt tid da for at appelsinjucien skal komme igjennom systemet.

Men i mitt forrige svangerskap var jeg veldig plaget med sopp i det siste så jeg merket at soppen blomstret når jeg hadde uvi når jeg drakk mye appslsinjucie (1,5 liter i løpet av en dag drakk jeg da) men det hjalp på uvi...

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Dra dit og vente.

Skrevet

tusen takk for svar. heller nedpå med appelsin juice nå

Skrevet

Og tranebærtabletter (helsekost/dagligvare) eller juice.

Tror det er det samme som cranberry...

Det er surt og funker som appelsinjuicen, men enda mer effektivt ifølge min hardt rammede farmor som stadig tyr til dette!

Skrevet

vil dra til legevakten og vente jeg. det kan jo gå over til nyrebekkenbet om det blir skikkelig alvorlig, og det går ikke over ved å drikke appelsinjuice!!!!

Skrevet

Uff, ingen drømmesituasjon....jeg fikk urinveisinfeksjon julen for 4 år siden, og det var 3-4 timers ventetid på legevakta HVER DAG. Alt annet var stengt. Jeg fikk kraftig feber pga infeksjonen og klarte ikke tanken på å sitte så lenge blant fremmede mennesker å vente. Jeg drakk kokt vann med eddik og sukker (grusomt), men det hjalp ikke noe særlig.....Det tok 17 dager før jeg ble frisk! Hadde jeg visst at jeg skulle ha det så lenge ville jeg dratt på legevakta likevel!

Skrevet

kom deg ¨på legevakta du vennen min:)

send melding om åssen det gjekk imorra:) ell skriv på msn!

god bedring snuppa:)

Skrevet

Kan du ikke bare levere urinprøve på legevakta så sjekker de den da? Er jo ikke sikkert du MÅ inn til legen for å få resept...

Skrevet

på legevakten er det køordning uansett... jeg har sottet der i over to timer med blodpropp i leggen før jeg kom inn,helt tragsik!!!

Skrevet

Hei. Hvis du er gravid, skal du ha behandling uansett, med antibiotika. Du kan få nyrebekkenbetennelse, som gjør veldig vondt. Så ta en urinprøve og dra ned du og sitt og vent... Du må få antibiotika.

Ikke vent til mandag.

Lykke til.

Skrevet

Jeg dro å¨legevakta igjen...tok med en urinprøve. Sa at jeg ikke kom til å gå før jeg fikk hjelp. Så da tok det bare 10 minutt før de ropte meg opp. Urinprøven var full av små blodklumper (beklager detaljer) og legen sa at jeg hadde en veldig kraftig urinveisinfeksjon. Jeg fikk selexid som jeg skal bruke i 7 dager. Tok en tablett der og skal ta en i morgen tidlig...

Men jeg har fremdeles noe helt jævlig vondt.. har tatt smertestillende, håper det gir seg litt etterhvert.

Tusen takk for all støtte, gode råd og mange svar! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...