lettereforvirra Skrevet 1. september 2007 #1 Skrevet 1. september 2007 Hei ! Jeg var på legevakta i går og fikk påvist urinveisinfeksjon. Fikk antibiotika og men synest det ikke hjelper så mye. Så det var noen pittesmå bloddråper i truseinnlegget mitt og jeg har ikke mens. Noen som vet om det tar lang tid før antibiotikaen virker eller tror dere jeg kan ha fått feil antibiotika?Synest det er såå kjedelig å gå med dette. Jeg har sikkert gått med infeksjonen lenge fordi jeg trodde jeg hadde sopp . Håper på svar!
Hyacinth Bucket Skrevet 1. september 2007 #2 Skrevet 1. september 2007 Kan være at du har gått over til å ha nyrebekkenbetennelse. Da er det vanlig at det kommer blod når du tisser. Gjerne helt først og aller sist. Vondt i korsryggen og dårlig almenntilstandmed feber? Mulig at du da trenger en sterkere antibiotika. Seleksid (eller hvordan det nå skrives) fikk jeg og det funket raskt og effektivt. Huff! Det er forferdelig vondt.God bedring!
Nusseline♀♀♂ Skrevet 1. september 2007 #3 Skrevet 1. september 2007 Du skal vel merke bedring etter 2-3 dager på kuren. Jeg har hatt blod i urinen flere ganger ved uvi, men har ikke hatt nyrebekkenbetennelse. Sist jeg hadde uvi fikk jeg trimetoprim, men måtte ha en ny kur med selexid for jeg ble kvitt den. Kan være du må ha en annen type antibiotika, men du bør nok vente 2-3 dager på at kuren skal begynne å virke. Jeg har dette stadig vekk og skal nå til spesialist for annen gang fordi den forebyggende medisinen ikke virker lenger.
lettereforvirra Skrevet 1. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 1. september 2007 Uff, ja jeg synest det er dritkjedelig. Skulle egentlig på hyttetur å ha gjester.. men vi måtte bare dra hjem og på legevakta. Så vente et par dager til er deres råd? Jeg har allergi mot ganske mange typer antibiotikaer, får elveblest så jeg hadde ikke så mange typer antibiotikaer å veldige imellom. Tusen takk for svar
ApriIbaby Skrevet 1. september 2007 #5 Skrevet 1. september 2007 Det er ikke uvanlig med synlig blod i urinen når du har UVI. Hva slags antibiotika har du fått?
lettereforvirra Skrevet 1. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 1. september 2007 å velge mellom skulle der så... har ikke så mange typer antibiotikaer å veldige imellom :-)
lettereforvirra Skrevet 1. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 1. september 2007 Jeg fikk trimetoprim, er allergisk mot nesten all antibiotika så måtte prøve denne siden jeg ikke har brukt den før.
Nusseline♀♀♂ Skrevet 1. september 2007 #8 Skrevet 1. september 2007 Du skal merke bedring etter 2-3 dager på kuren. Hvis ikke du gjør det kan du nok ringe høre med legen. Hvis du var der på morgenen i går har det jo snart gått 2 dager..
ApriIbaby Skrevet 1. september 2007 #9 Skrevet 1. september 2007 Trimetoprim er et vanlig førstevalg mot UVI. Det tar de allerflleste infeksjoner. Det hjelper ofte mye alt etter ett døg...iog i hvertfall etter 2. I tillegg bør du drikke masse appelsinjuice. Bakteriene trives ikke i sur urin
lettereforvirra Skrevet 1. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 1. september 2007 Tusen takk for svar :-) æsj, jeg har aldri hatt det her før jeg. Synest det er så ekkelt.
Gjest Skrevet 1. september 2007 #11 Skrevet 1. september 2007 jeg blødde også, og tiiset klo,per:/ auuu.. synes synd på deg. er så vondt altså.. du kan jo prøve å drikke tranbærsaft eller ta tranbærkapsler til antibiotikaen.. det hjelper litt--- (hvis du har det i hus da). og et galss appeøsinjuice skla hjelpe mot det. også er det jo viktig at du fortsetter å drikke masse.... jeg synes hvertfall alt dette lindrer, selv om det er helt for j.... å gå å tisse.. men det renser opp hvertfall. hvis det ikke har blitt bedre til i morgen kveld vill ejeg ringt legevakten ogjen, eller ventet til mandag da om du klarer det. god bedring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå