jordbærsjokolade Skrevet 1. september 2007 #1 Skrevet 1. september 2007 Jeg er selv allergisk mot ull og syntes det er ufyselig mot huden. Finnes det noe annet bra alternativ?
livetimammasmage Skrevet 1. september 2007 #2 Skrevet 1. september 2007 bomull 100% bomull, eller strikk klær i babyull, det klør ikke, og er ikke som vanlig ull,men varmer like godt, og puster bedre Vet ikke om man får kjøpt klær i babyull da
jordbærsjokolade Skrevet 1. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 1. september 2007 Så bumull duger på vinteren altså? Hmmm, strikke har jeg ikke gjort siden aldri tror jeg:)
Anonym bruker Skrevet 1. september 2007 #5 Skrevet 1. september 2007 Baby-klær i ull er da laget av baby-ull.... Bomull er ikke like bra, de blir kalde om de blir våte/fuktige og tørker ikke like lett/fort, puster ikke og holder ikke på varmen på samme måte som ull. Har du prøvd silke? Klær av angora-ull? Det er mykt og godt mot huden og holder godt på varmen. Vet ikke om man får kjøpt slikt, men du har kanskje noen som kan strikke/hekle for deg?? Nøstebarn har forresten babyklær av ull/silke. Har ikke prøvd disse selv, men har ei venninne som sverger til disse.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2007 #6 Skrevet 1. september 2007 Silke, som nevnt, er jo bra. Varmt om det er kaldt og kjølig mot huden når det er varmt ute. Ellers er vel gjerne fleece det beste alternativet til ull?! Selv liker jeg ikke fleece da det er et syntestisk materiale og jeg syns huden min føles så tørr etter jeg har vært i kontakt med det. Men det er i det minste ganske godt å varmt. Personlig foretrekker jeg ull:) Men så er jeg ikke allergisk da.. Alternativ til soveskinn har jeg ikke, annet enn at det finnes skinn i imitasjon.Ser ut som skinn, men er ikke ordentlig sau, hvis du skjønner....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå