Kakebakesøte Skrevet 1. september 2007 #1 Skrevet 1. september 2007 Nesten alltid hatt det... Når jeg skal rydde bamsene og dukkene til datteren min så må jeg alltid passe på at ingen sitter vondt liksom. Jeg skulle aldri ha sett den grøssern for leeeeenge siden med den dukken som ble levende. Husker ikke hva den heter. Jeg tenker: om jeg bare slenger de hjerterått ned i lekekassa blir de sinte. Når jeg skriver det her nå så høres det jo helt sprøtt ut. Flaut. Flere med rare fobier her?
petite fleur Skrevet 1. september 2007 #2 Skrevet 1. september 2007 Er kanskje ikke en fobi, men en tullete greie jeg har....Da jeg var liten sa min mormor alltid at man ikke skulle legge brødet på rygg, for da ble man fattig. Den dag i dag legger jeg ALDRI brødet på rygg, og får helt fnatt hvis sambo gjør det:) P.S. Jeg skjønner at jeg ikke blir fattig av det altså....men klarer ikke å la være!
Sunniva78 har to små Skrevet 1. september 2007 #3 Skrevet 1. september 2007 He he, morsom tråd:-) Jeg har den med kommelokkene jeg... Går rundt de hver gang, aldri på...
Mamsen&2Gull Skrevet 1. september 2007 #4 Skrevet 1. september 2007 Haha, jeg MÅ ha system i oppvaskmakina.. Rydder inni der hvsi jeg ser at det er "rotete" inni der. Veldig nøye liksom..
jiha Skrevet 1. september 2007 #5 Skrevet 1. september 2007 hehe.. har samme som HI, får helt vondt om jeg ser at vovsen har fått tak i en bamse å filleristet den. Leste en grøsser bok da jeg var yngre;) I tillegg får jeg av å til fnatt av streker under skoene, trør jeg en sten eller sprikk mit under den ene foten må jeg treffe likt med begge. bommer jeg må jeg treffe på den andre foten likedan..=p Høres jo helt gal ut...=p En siste ting er at jeg KLARER IKKE puste inn når jeg går forbi fremmede mennsker, må puste ut akkurat når de har passert får ikke å få fremmed lukt/gasser/fjerter inn i meg... haha.. jeg høres bra teit ut.. *rødme*
Snuppelupp og hengepupp Skrevet 1. september 2007 #6 Skrevet 1. september 2007 Jeg slenger meg på den med oppvaskmaskina. Er helt rå på systemet i bestikkurven. Tre og tre av samme type i hvert rom. Er det mer bestikk da alle rommene er fyllt opp, må de vente på neste tur. Begynte da jeg jobbet på kafè. Drev mine kolleger til vanvidd he he.
twoboys & a girl Skrevet 2. september 2007 #7 Skrevet 2. september 2007 Har å den med brødet, får fnatt av at typen legger den på rygg. Må brette hånduker riktig, gjør det helt til jeg er fornøyd. Så drar sambo og guttungen ut de og knørver de sammen.... Pengene må være riktig vei, alle med hodene opp på høyresiden. Har mange sånne syke "må gjøre" ting....
amy_de Skrevet 2. september 2007 #8 Skrevet 2. september 2007 Mannen min er litt morsom på det, han må ha kos på begge sider, hvis han får kos på en side blir det feil i systemet hans. Hvis vi er ute og jeg gir han hadetkos på en side blir han stående og se kjempestressa ut, for han tør jo ikke be om en kos til høyt i butikken! Hehe....
*tybber* Skrevet 2. september 2007 #9 Skrevet 2. september 2007 Så søt han hørtes ut da, amy_de! Syns jeg ser han liksom! *hihi*
Lukkelukken og bebibror Skrevet 2. september 2007 #10 Skrevet 2. september 2007 Hehe, morsom forbi da Jeg har ikke noen spesiell fobi bortsett fra ALLE insekter som finnes, til og med de bitte små! Og edderkopper, faen ta de xD Satans verk xD
Gjest Skrevet 2. september 2007 #11 Skrevet 2. september 2007 Jeg har en haug med tvangstanker. -Når jeg står i dusjen må jeg sprute vann inn i munnen og sprute det ut igjen på dusjveggene, en sprut på hver rute -Alt må gjøres på begge sider, og så tilbake igjen. hvis f.eks sambo kysser meg på høyre kinn, må han etterpå kysse meg på venstre kinn, og så i omvent rekkefølge (venstre, høyre) Hvis ikke klikker det for meg. Sånn er jeg også når jeg er ute og går. Hvis jeg tråkker utenfor veien med ene foten må jeg tråkke utenfor med andre foten også. og så må jeg tråkke en gang med den foten jeg tråkket sist med, og en gang med foten jeg tråkket først med -Jeg går i takt med folk. hvis ikke alle går i takt blir jeg helt stressa... og det må være rett fot samtidig også, skikkelig marsjering. Det går greit når det bare er meg og en til, men blir vanskeligere hvis vi er flere -Tråkker ikke på kummelokk. hopper over dem (kan ikke gå rundt, for da blir det usymmetrisk og jeg må gå tilbake for å gå rundt andre veien) -Må ligge med hodet bort fra sambo om natta. Innbiller meg at jeg ikke får puste hvis jeg ligger med hodet mot ham. -MÅ ha pute i senga, men ligger ikke med puta under hodet. Ligger med puta BAK hodet. og slik MÅ det være -MÅ gå på do før jeg skal legge meg, enten jeg må tisse eller ikke -MÅ dusje før sex selv om jeg dusjet 2 timer før -Jeg må alltid ha 4 isbiter i glasset. ikke tre, ikke fem. FIRE -Synger fader jacob når jeg vasker hendene, kan ikke skylle av før sangen er ferdig (lærte det på barneskolen) -Sier unnskyld til de koppene jeg ikke velger i skapene -Når vi er ute og kjører, må jeg liksom lene meg bort fra hver lyktestolpe vi kjører forbi, eller ihvertfall stramme muskelen. og lysene i taket i tunellene må jeg bøye meg ned for. (bare snakk om littegranne da...) herregud så flaut... jeg er jo helt syk jo...
*tybber* Skrevet 2. september 2007 #12 Skrevet 2. september 2007 Dæven Sauen! *haha* Det var ikke rent lite heller! =P Må være slitsomt a gitt! *hihi*
Gjest Skrevet 2. september 2007 #13 Skrevet 2. september 2007 hehe neida dt går av seg selv =P men alt er like viktig altså!
~Mirabell&Knerten~ Skrevet 2. september 2007 #14 Skrevet 2. september 2007 jeg er redd for høyder og har vannskrekk. Jeg får en klaustofobisk følelse når jeg bader i hav/sjø og vannet når over brystkassen(kan godt begynne å gråte litt hysterisk)Jeg blir også klaustrofobisk når jeg er i trange små og mørke rom, når jeg er tett i nesen, i badstu og boblebad og når det er for varmt ute. Jeg er redd småkryp som f.eks biller, larver og edderkopper(fluer,veps og humle reagerer jeg ikke på) og dyr som er under vann. Kan lett begynne å gråte dersom jeg plutselig havner i noen av disse situasjonene, noe som ofter fører til enda mer panikk og mer klaustrofobisk følelse i og med at nesen tetter seg fullstendig igjen når jeg gråter! Ellers har jeg nok noen tvangstanker jeg også.... -småkryp SKAL drepes og SKAL i do(søppelkasse, ute eller støvsugeren er ikke godt nok) -bamsen min kan IKKE ligge på gulvet for da blir det for kaldt og det kan jo hende hun er en av de som våkner til liv når jeg ikke er tilstede -når knivene har blitt vasket skal de skarpe knivene stå med bladet NED -jeg må vaske hendene mine hver gang jeg er på badet, selv om jeg ikke er på do Så vet jeg det er mange andre "små-ting" jeg MÅ gjøre eller ikke kan tillate meg å gjøre, men kommer ikke på mere nå... Det er jammen mye rart ja.Hehe!Heldigvis er ikke mine problem så "obvious" at det er særlig mange andre enn sambis som merker det
Kakebakesøte Skrevet 2. september 2007 Forfatter #15 Skrevet 2. september 2007 Hehe, godt lesestoff. Jeg forstår at jeg egentlig er normal og at vi alle har en eller annen ting vi bare -må- gjøre på en bestemt måte.
Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 2. september 2007 #16 Skrevet 2. september 2007 så var det mine fobier.... hehe - Jeg må ha et bein i senga når jeg slår av lyset. hvis ikke hinker jeg. veldig upraktisk hvis senga er langt unna lysbryteren -for hver positive ting som kan avsluttes med "heldigvis" (feks nå har sønnen min endelig blitt glad i barnehagen heldigvis) MÅ jeg si Bank i bordet! og slå i bordet. har jeg ikke bord i nærheten sier jeg bank i dæsjbordet/bank i veggen.. alt ettersom. livredd lykken skal snu om jeg ikke sier det. -vi har to farger på tallerkenene i skapet. de beige MÅ nederst, ellers blir jeg megafrustrert -jeg må vinne prikkeleken. ellers blir jeg rabiat og kaster ting rundt meg omtrent (obs, værre ved graviditet) -sokker.... hvis ikke de er rette (kanten på sokkene) altså rette eller brettet i perfekt mønster MÅ jeg rette på det. klarerr ikke se feile strømper <--- min værste tvangstanke - halskjeder.. hvis låsen er fremme må jeg rette på det. hvis jeg bare kjenner personen LITT sier jeg ifra. hvis ikke må jeg desverre gå derifra :-p - må blinke/knytte neven imellom hver lyktestolpe/lys i tunennel vi kjører forbi. ihvertfall i perioder. blir helt rabiat om jeg bommer å treffer en lyktestolpe i blunket. sikkert mer og¨så :-p
Little P & D Skrevet 2. september 2007 #17 Skrevet 2. september 2007 Jeg kan ikke gå på komlokk:) Men hvis jeg er i utlandet så går det greit. Mobilen min må alltid ligge med skjermen opp, og dynene MÅ være riktig vei. Glidelåsen ned i fotenden og mønsteret må være riktig vei. Heter den filmen forresten Chucy? Hehe:)
Jente23, Nathalie, gullimagen Skrevet 2. september 2007 #18 Skrevet 2. september 2007 hoho her var det mye rare ting.. jeg har en ting som folk ler når jeg forteller.. men kan jo fortelle det her siden flere virker like gale som meg.. ;o) når jeg sitter på i bilen så MÅ jeg liksom "hoppe/stramme" rumpemusklene når jeg kommer forbi en lyktestolpe eller skilt eller viss det er autovern må jeg hooooolde den rumpeballen som er på den siden autovernet er oppe.. =P hihi dette er teit.. ikke har jeg stram rumpe engang.. men er det skilt på høyre siden må jeg hoppe over med hoyre rumpeball... herregud jeg er syk. =P jah...........
Kakebakesøte Skrevet 2. september 2007 Forfatter #19 Skrevet 2. september 2007 Siktet du til den filmen jeg har sett for lenge siden? Jeg husker ikke i det hele tatt hva den heter. Prøvde finne ut av det, men måtte gi opp. Den er hvertfall helt grusom slik jeg husker den
Kakebakesøte Skrevet 2. september 2007 Forfatter #20 Skrevet 2. september 2007 Hehehe, det der høres litt slitsomt ut, men du har hvertfall noe å gjøre da om ikke annet
Pinny og lillegutt Skrevet 2. september 2007 #21 Skrevet 2. september 2007 Ikke for å virke pirkete men det er ikke en fobi.. det er en tvangshandling/tanke. .
Kakebakesøte Skrevet 2. september 2007 Forfatter #22 Skrevet 2. september 2007 Er jo litt ok å være helt klar over den også da, tvangstanke eller ikke. Livet mitt går hvertfall videre med denne tvangstanken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå