Anonym bruker Skrevet 1. september 2007 #1 Skrevet 1. september 2007 For et par dager siden fortalte kjæresten min at han røyker hasj en gang i blant, for å takle for mye stress. Jeg vet han har gjort det før (noen år siden) men han lovet meg at han ikke skulle gjøre det igjen. Den gang ga jeg han et ultimatum, fordi jeg er veldig i mot det. Sa han fikk velge mellom det og meg. Han var lei seg da han fortalte det, og sa at det verste for han var at han hadde løyet til meg om det. Jeg vet at det ikke er farlig når det er en gang i blant (noen ganger i mnd.) men jeg er i mot det av prinsipp. Jeg forstår at han ikke er lei seg fordi han har røykt siden han ikke syns det er noe gale. Det er jo tross alt noe som er lovlig i veldig mange land. Men dette er vanskelig for meg. Jeg ble glad for at han fortalte det fordi han var ærlig. Men samtidig føler jeg at han ikke respekterer mitt syn på det lenger, fordi han føler nå at han kan "gjøre det" foran meg, og det liksom er greit. Der syns jeg han viser mangel på respekt. Samtidig var det også respektløst av meg å gi ham et ultimatum, da dette er noe han har gjort før vi ble sammen. Han er HELT imot å røyke hjemme, foran / i nærheten av barn o.l. Men han ser ikke noe problem i å røyke for å stresse ned en gang i blant. Men jeg blir kvalm inni meg, får vondt og det føles vanskelig for meg. Nå dro han nettopp ut, kjeftet på meg og sa at det var jeg som ikke hadde respekt for ham. Jeg klarer ikke å se hvordan vi skal komme ut av den krangelen med begge parter fornøyde. Nå er jeg bare lei meg.
-Hengebuksvinet- Skrevet 1. september 2007 #2 Skrevet 1. september 2007 siden jeg har dårlige erfaringer med en eks som røykte innimellom. Han prøvde alltid å bagatellisere det, og kunne ikke forstå at jeg la merke til det. Men han var jo helt fjern etter å ha røyka, ikke som alkoholrus, men fjern og rar. Mitt inntrykk er at hasjrøyking ofte har sammenheng med samfunnssynet generelt, men det kan jo være bare mine erfaringer. Kjenner mange som har røyka, enkelte nå og da andre daglig. De fleste har forsvart hasjrøykingen med at det er bedre enn alkohol. På dem som har røyka daglig er jeg ikke i tvil om at dette har påvirket både psyke og livssituasjon generelt. En veninne av meg har også innrømmet det. I mange år var hun urokkelig og påsto at hasj ikke var skadelig, men selv om hun aldri har røyka fast sier hun nå at hun har en del ettervirkninger. Psykisk ustabil og problemer med å konsentrere seg. Alt går jo på sentralnervesystemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå