Anonym bruker Skrevet 1. september 2007 #1 Skrevet 1. september 2007 Jeg er i uke 21+2 nå, og de siste dagene (el siste uka ca,...) har jeg hatt ganske vondt i ryggen.. hvis jeg f.eks sitter lenge kjenner jeg d veldig godt nederst i ryggen.. trodde først at jeg kanskje hadde ligget litt feil en natt, men nå begynne jeg å bli bekymret for at d kan ha noe med graviditeten å gjøre... jobber på et sted hvor jg går en del, men har aldri hatt plager med ryggen tidligere. Kan dette evt være tegn på bekkenplager? eller er d vanlig å bare få vondt i ryggen, uten at d er noen sammenheng med bekkenet?!
Mamma_25 Skrevet 1. september 2007 #2 Skrevet 1. september 2007 jeg er også plaget av det... er 16 + 2 i dag... har hatt det noen uker nå.. og har ikje vært plaget med ryggen før heller.. Vet ikje om det kan ha noe med graviditeten og gjøre.. men jeg var til legen for ca 2 uker siden ble sykemeldt da.. (noen andre grunner men) på helsekortet mitt skrev han 100 % bekkensmerter.. så vet ikje om det kan ha noe med tidli bekkenløsning å gjøre jeg..
jente08&jente2010<3 Skrevet 1. september 2007 #3 Skrevet 1. september 2007 dette høres litt ut som bekkenplager! jeg har vondt nederst i ryggen, nedover lårene! dette ble bekreftet som bekkenløsning hos legen min! så jeg går til fysio! men føler ikke det hjelper mye! men jeg klarer nesten ikke stå i en kø i butikken, føre bekkenet begynner å krangle! er sykemeldt nå pga dette! jobber med psykisk utviklingshemmede!
Anonym bruker Skrevet 1. september 2007 #4 Skrevet 1. september 2007 hm..kanskje jeg skulle bestilt meg en legetime jeg også...jobber 100%, kanskje d er en fordel å ta d litt med ro,hvis d viser seg å være tidlige bekkenplager... når er d liksom vanlig å begynne å merke noe til det d...for de som får d mener jeg...haff, hadde såå håpet jeg skulle slippe d...
Mamma_25 Skrevet 1. september 2007 #5 Skrevet 1. september 2007 det er kjipt om det er bekkenløsning så er på gang. men med tanke på at legen skrev 100 % bekkensmerter er det jo fult mulig jeg har begynt å få det! Jeg jobber med eldre på en sykehjem! Og det er jo både tungt og krevende!
Athene75 Skrevet 1. september 2007 #6 Skrevet 1. september 2007 Jeg er 14+2 og har de siste 2 ukene hatt smerter i korsryggen. De siste dagene har jeg i tillegg fått vondt i ett punkt på rumpa som det stråler smerter fra utover mot resten av baken og litt nedover mot den ene foten. Smertene er verst når jeg går, men nå i dag verker det nesten like mye om jeg er helt i ro. Stikker, verker og iler nedover ene rumpeskinka når jeg ligger og skal sove også. Vet heller ikke hva dette er, men legen mente at det kanskje kunne være begynnende bekkenløsning....men når jeg var hos han hadde jeg kun smerter i korsryggen. Men det virker som at dette blir bare verre og verre iallefall uansett hva det er. Har vært litt plaget med ryggen i 2 måneder etter en operasjon, da jeg sikkert ikke har ligget helt godt til på operasjonsbordet, men den har nå vært bra i 6 måneder. Før det har jeg aldri hatt noen plager fra ryggen. Så det gjenstår å se hvordan dette utvikler seg fremover. Det er jo veldig tidlig å skulle få plager fra ryggen når jeg kun er 14 uker på vei da.
miss*tupsi Skrevet 1. september 2007 #7 Skrevet 1. september 2007 jeg har d på samme måten...veldig vond nederst i korsryggen når jeg sitter eller ligger... hatt d i ca to uker nå... er bare i uke 21, trodde dette va noe man kunne bli plaget med på slutten jeg? har ikke tatt d opp med noen legen enda, tenkte å bare se d an til jeg skal på neste kontroll om 3 uker.. men kjenner d begynner å bli litt plagsomt ja!
Buick Skrevet 1. september 2007 #8 Skrevet 1. september 2007 Høyrest ut som bekkenplager ja. Veldig individuelt kor tidleg ein får det. Fleirgongsfødande får det fote tidlegare enn fyrstegongs, men det er ingen regel for at det er slik. Om eg var deg ville eg høyrt med legen om eg kunne få gradert sjukmelding i allefall, for det kan gjere vondt verre dersom du strekkjer deg for longt på jobben. Du skal prøve å ha eit så oppegåande liv som muleg framover mot fødselen også veit du:) Snakka med ei her ein dag som strekte seg for longt i sitt fyrste svangerskap og fekk lide av bekkenløsning også lenge etter fødselen. Ikkje for å skreme nokon, men bekkenløsning er ikkje til å spøke med for dei som blir hardast ramma.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå