Du og jeg og vi fire Skrevet 1. september 2007 #1 Skrevet 1. september 2007 Det første jeg lurer på er om man blir "hormonell i hode" av hormonspiral på samme måte som med p-piller? Humørsyk osv osv. Mitt andre spm er når kan man få satt inn hormonspiral dersom man har tatt keisersnitt? Har bak meg 2 keisersnitt, ingen vanlige fødsler. Blir det da veldig smertefullt å sette den inn, og kan jeg evt gjøre det på 6 ukers kontroll? Eller må arrvevet i livmora gro mere?
♥BergensJente m/ Keiser♥ Skrevet 1. september 2007 #2 Skrevet 1. september 2007 Jeg merker ikke noe av spiralen, men merket ikke noe særlig heller når jeg brukte p-piller.. Så jeg er ikke akkurat den rette til å svare på om en blir mer humørsyk, men hormon spiralen gir fra seg mye mindre hormoner enn p.piller. Så vil tro den vil være bedre å bruke hvis du er plaget med humør svingninger.. Og jeg måtte vente i 12 uker før jeg fikk satt inn hormon spiralen etter ks.. Har også hatt to ks.. Snakk med legen din på 6 ukers kontrollen, og avtal med h¤n om ny time til å få den satt inn..=o)
ツツPhunk har 2 herligeツツ Skrevet 1. september 2007 #3 Skrevet 1. september 2007 De legene jeg har snakket med sier at fordelen med hormonspiral i forhold til andre hormonpreparater er at spiralen KUN virker rundt der den sitter. Det sies at man skal vente 12 uker etter man har tatt ks for å sette spiral.
Du og jeg og vi fire Skrevet 1. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 1. september 2007 Ok, takk for svar. Kan jeg spørre om det var veldig vondt å få satt spiralen inn når du ikke har født vaginalt?
Frk. Vable Skrevet 1. september 2007 #5 Skrevet 1. september 2007 Ettersom jeg vet så blir man ikke mer hormonell i hodet, siden hrmonspiralen er det prev.middelet med minst hormoner i. Og den "slipper" visst bare hormonene lokalt i livmoren. Jeg satt inn spiral etter første fødsel (vaginal fødsel) og mener jeg har hørt at man kan gjøre det på 6-8 ukers kontroll? Kanskje jeg tar feil? Men uansett, har en venninne som aldri har født, og hun har også spiral, så man kan sette inn selv om man ikke har født normalt. MEN jeg fikk mye vanncyster på eggstokkene av den, men det er nok individuelt hvem som får det, men det kan visst forekomme selv om ingen vet hvorfor. Ihvertfall ikke gyn, min...
♥BergensJente m/ Keiser♥ Skrevet 1. september 2007 #6 Skrevet 1. september 2007 Du har vel vært til vanlig gynekologisk undersøkelse? Det er ikke noe særlig verre enn det.. Så ikke gru deg for mye til det..=o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå