Gå til innhold

nesten konstant kynnere på jobb..grunn til sykmelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller er det noe midler mot dette...? magn er nesten kostant stein hard utenpå..kommer å går hele tiden..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det synes jeg du kan vurdere. Tidlige kynnere er ofte et tegn på at du trenger å slappe av.

Skrevet

hei,jeg ble sykm i uke 19 pga konstante kynnere. jobber som rengjører,så er et veldig aktivt yrke,hehe. sinnsykt kjedelig å "bare" gå hjemme,men jeg risikerer ikke babyen pga jobben nei.

Skrevet

Hei, kan hende det er grunn til sykemelding. Vil anbefale deg å ta kontakt med jordmor/fødselslege for en kontroll, da kan de se om livmorhalsen har begynt å modnes. Om alt er i orden da, trenger du ikke å bekymre deg om magen blir stein hard.

Ønsker deg lykke til

Skrevet

takk for svar..skal til kontroll til torsdag så jeg tar det opp da. er jo bare halvannen måned igjen med jobbing uansett da..men føler meg så hypokonder hvis jeg sykmelder meg...hm..men får se hva jordmor sier..vil ikke være "en belastning" for jobben...hvis dere skjønner...

Skrevet

Jeg har hatt masse kynnere siden uke 19, og er nå i uke 26. Synes bare det blir værre og værre, men legen ville ikke gjøre noe når jeg var der denne uken :S Hadde kanskje håpet på en 20 eler 40% sm for å se om det hjelper, men neida... Kynnere er bare sunt sa hun. Greit det, men det er ubehagelig, og særlig når man er på jobb. Kan liksom ikke flate ut på kontoret med jevne mellomrom heller :)

Men leger er sikkert forskjellige, ser her at mange faktisk blir sykemeldt pga dette. Vurderer å ringe jordmor til uken for å høre med henne også, men føler meg så teit hvis jeg må ringe tilbake til lege og sette disse to "opp mot hverandre"...

Skrevet

Merkelig at det er så forskjellig praksis på dette området!

Forrige svangerskap hadde jeg mye kynnere, særlig i stressituasjoner, og da ofte på jobb. Ble sliten av det, for det kjennes jo ganske så godt etter hvert. Legen min fant ingen grunn til bekymring, jeg gikk tiden ut på jobb, og alt gikk vel til slutt.

Andre hører jeg blir sykmeldt fordi mye kynnere anses for risikofylt.... skjønner ikke dette, jeg.

Er det noen med faglig erfaring som kan si noe om hvorvidt dette med mye kynnere er grunn til å ta ting roligere eller ikke?

Skrevet

hm...lurte jeg også på..? men kanskje ingen leger her inne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...