-Amelie- Skrevet 1. september 2007 #1 Skrevet 1. september 2007 Jeg hadde i utgangspunktet tenkt at vesla skulle begynne i barnehage etter jul, da er hun 16 måneder. Men nå viser det seg at det ikke kommer til å klaffe med studiet mitt. Er det noen her som har ventet/venter med barnehage til barnet er 2 år? Foreløpig trives jeg veldig godt med å være hjemme med snuppa (har anledning til å gå på litt kveldsundervisning og slikt likevel), men jeg er redd for at jeg skal bli fryktelig lei på slutten... Dere som evt. er hjemme, hva fyller dere dagene med når barnet nærmer seg 2 år? Trives dere?
Gjest Skrevet 2. september 2007 #2 Skrevet 2. september 2007 Jeg tror de fleste barn som er 2 år har veldig godt av å vere litt i barnehage. Har delevis vært hjemme, og frem til 2 år gikk det veldig fint. Mannen min var hjemme med eldstemann frem til 20 mnd. Vi hadde følgene aktiviteter: - trilleklubb med turistforeningen. Møtte mange der som vi møtte for lek senere. - badeland. Var en gjeng som møttes en formiddag i uken. Byttet på å passe barna, slik vi alle fikk trent litt. - SATS. Mannnen min og en kompis hadde med barna dit. Enten brukte de barneavd. eller byttet på. Fint at gutten ble vant med å bli passet av andre. - åpen barnehage. Helt fantastisk. Tok litt tid å komme inn i miljøet, men guttene elsker å vere der. Samlingstund, felles måltid, jeg lærte mye om hvordan en oppførerer seg rundt andre forelre mht. grensesetting osv. Var der igrunnen tre dager i uken minst. - barnepark. Da minsten ble født var broren i barnepark. Veldig mange i bergen. Betalte 1000 kr for 10 -14, og han likte veldig godt å få leke med de andre barna der. Godt med en pause for meg, som studerte også. Kjedet meg ikke, men jeg hadde som du litt å gjøre på kvelden. Det du merker er at barna gjerne vil finne på noe og hjemme med mamma er ikke alltid spennende. Var også mye på museum og akvariet. Overgangen til barnehage gikk som smurt for begge, mye takket vere Åpen barnehage. Der vi som foreldre også fikk møtt andre voksne.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2007 #3 Skrevet 3. september 2007 Takk for fint innlegg til inspirasjon : ) Er hjemme m 2-åring i Bergen og hadde satt stor pris på om du kunne gitt oss tips om hvilke museum som er greie for 2-3 åring. Akvariet er supert og der er jo så greit m parkering så nært også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå