Gå til innhold

høyere puls når en er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har vært spurt om dette før tror jeg,men leste vel ikke svara så nøye før jeg fant ut at dette gjelder vel og meg ja..er det bare fordi en er utrent og vært passe inaktiv siden spy-ogbekkenløsningsstart i april,eller har gravide generelt høyere puls?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

pusher litt på denne jeg,lurer og på nesten det samme

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan det generelt er, men jeg har ikke høyere hvilepuls nå under graviditeten.

Synes jeg merker at pulsen øker raskere og jeg blir lettere andpusten når jeg trener, men ellers som før. (Jeg gar ca en time hver dag og har gjort det nesten hele svangerskapet)

Skrevet

Trodde jeg visste dette men når jeg tente meg om, fant jeg ut at det var blodtrykket jag tenkte på. Vanlig at det er lavt. Men ndet står nok noe om det på internett.

Skrevet

Er visst normalt å få høyere puls ja, tror det er noe med at blodtrykket gjerne blir lavere og hjertet må dermed jobbe hardere for å få blodet rundt. Jeg driver ikke å måler pulsen lenger nå da jeg stort sett bare ligger på sofaen, men i starten av svangerskapet da jeg fremdeles trente hadde jeg merkbart høyere puls enn normalt.

Skrevet

jeg har iallfall det også, rekner med det er normalt...?? får jo hjertebank av å gå opp ei trapp...uff...hehe.....

Skrevet

Det var dette jeg også fikk beskjed om fra legen. Jeg får "anfall" av høy puls og nesten hyperventilering av og til. Skikkelig ekkelt, men visstnok normalt.

Skrevet

en får høyere hvilepuls under graviditeten, ikke alle like mye men den kommer. jeg ligger på en 120-140 slag i minuttet, sist kontroll hadde jeg 108. var ikke farlig, men følte jeg at det ble et stort ubehag skulle jeg kontakte JM. trappene er en utfordring, hørres ut som en kval;) hehe.

Jm sa at det er helt vanlig, det var mange ganger de hadde sagt til de med hjerteproblemer at de frarådet dem til å bli gravide, forde hjerte jjobber vannvittig mye mer under ett svangerskap. .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...